/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Dobbelt D-ring
Fra : Kirak
Vist : 1265 gange
100 point
Dato : 18-04-06 21:45

Hej!

Jeg skal til at købe ny hjelm, og i den forbindelse har jeg lagt mærke til, at nogle hjelme er med klik-lås, mens andre er med dobbelt D-ring (hvor remmen skal igennem to ringe).

Ved I, hvad denne forskel skyldes?

Er der forskel i sikkerhedsniveauet?

Hvis nogle herinde ejer en Schuberth S1 hjelm, så må I meget gerne skrive, hvor meget jeres hjelm cirka har udvidet sig.

Hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 18-04-06 21:48

Hej.

Det har ikke noget med sikkerhed at gøre, så vælg ud fra det du bedst kan lige.

MVH
www.dinmc.dk

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 18-04-06 21:48

Hej.

Det har ikke noget med sikkerhed at gøre, så vælg ud fra det du bedst kan lide.

MVH
www.dinmc.dk

Kommentar
Fra : lubeck

Dato : 30-04-06 14:29

Der er jeg meget uenig...
En hjælm med klik lås indstiler du så den passer dig første gang du køber hjælmen.. og ALDRIG mere.. i tidens løb vil remmen udvide sig så den til sidst ikke strammer ordenlig om din hage, og i værste tilfælde kan hjælmen ryge af hvis du vælter (gud forbyde det)
En dobbelt D ring strammer man til HVER gang du tar hjælmen på, og trækker remmen helt ud når du tar den af.. derfor sider remmen altid stramt, og man kan let trække den til mens man køre hvis men ikke synes den er stram nok...
Jeg ville personligt ALDRIG købe en hjælm med klik lås.. det er godt nok en smule bøvlet at lære det med D ringen, men 10-15 gange så sider det bare i fingrene..
Ang hvor meget hjælmen udvider sig, så er der en tommelfinger regel der siger, at når hjælmen er ny, skal man ikke kunne tygge tyggegummi uden at bide sig i kinderne
Mvh
Lubeck

Kommentar
Fra : Need4Speed

Dato : 29-10-06 15:33

Prøv at kigge på tophjelme fra Arai, Shoei, Suomy osv.....de har alle double D...fordi det er det sikreste!
På de fleste af de nye hjelme er der også et stop på remmen så du ikke skal stå og trække remmen igennem D-ringen hver gang...når du udløser hjelmen kører remmen ud til maks og det er nok til at du kan få den af...så besværet er begrænset

Når du køber hjelmen skal den dække hagen og du må kun kunne bevæge hovedet ganske lidt sideværts og op og ned inde i hjelmen uden at hjelmen følger med. (testes ved at en anden holder fast på hjelmen med begge hænder på siderne)
Regn med at de fleste hjelme gir sig ca et halvt nummer.

Mvh
Need4Speed