/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Eksport til Gambia
Fra : sanne36
Vist : 1047 gange
100 point
Dato : 18-04-06 19:54

Er der nogle der har erfaringer med at eksportere varer til Gambia mht pris på container
garanti for at varene bliver betalt osv....?

Kommentar
Fra : unn

Dato : 12-08-06 15:16

Hej,

hvad mener du med garanti for at varen bliver betalt? er det en lokal gambianer der vil købe af dig? du skal altid sørge for at varerne bliver betalt "upfront", dvs du sender ikke containeren afsted uden at pengene er kommet på din bankkonto. Evt. kan du bede om et forskud (50%) og resten ved afskibning af varerne. I alle tilfælde skal du ikke sende Konnosementet til ham førend alt er betalt. Konnosementet (bill of lading) er nøglen til containeren, uden det papir kan han ikke få den udleveret i Gambia.

Du kan skrive til mig mht til transporten, jeg er uddannet speditør og arbejder med afrika til daglig (henrik@unn.dk)

Mvh/Henrik