/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitalkamera-køb
Fra : clm1978
Vist : 867 gange
100 point
Dato : 17-04-06 09:01

Ok - digitalkamraet var ikke en døgnflue!

Så jeg må hellere komme med på bølgen, men jeg savner lidt inspiration til hvad, jeg skal købe.

Følgende kriterier skal være opfyldt:
Max 3500
Lille og kompakt(Fruens ønske)
God zoom

Jeg har selv set på Ixus-serien - fx. 800 is og 750(er 800 is i øvrigt de ekstra penge værd?) - men modtager gerne forslag.

Mht. køb på nettet, er der så nogle faldgruber i netop denne branche, som I mener, jeg bør være opmærksom på? Jeg har flere gange handlet over nettet i andre sammenhænge.

Jeg hører gerne fra jer!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-04-06 09:35

... og så skal det ligge godt i hånden.
derfor bl.a. er jeg ret vild med mit canon power shot A70, som nu fåes i en meget forbedret udgave. f.eks. A610, som er meget hurtigere. men det er altså vigtiigt, at I har "krammet" på apparatet.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-04-06 09:37

nå ja nettet. jeg har købt rigtig meget på qxl, der findes der også nye apparater. men pas på prisen. den kan være dyrere end hos forhandlere. og service er der jo ikke med.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 17-04-06 10:08

jeg har handlet flere gange hos www.godigital.dk og har kun gode erfaringer med dem. Og så er de også billige.

mvh René
www.xfoto.dk

Kommentar
Fra : orpe

Dato : 17-04-06 10:21

Hej

Jeg har et HP Photosmart M417 med 5,2 megapisels et lille og godt aberat konen er meget glad ved det let at bruge med zoom og vidio har lige været en tur i det kolde Norge og har taget gode billeder jeg har et 1 gk sd kort i så ved den bedste opløsning kan jeg havde ca 500 billeder på det koster ca 1200 kr. så det kan jeg meget anbefale.

Hilsen Orpe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-04-06 10:50

Det er måske vigtigt for dig at få en Dansk brugsanvisning.
Canon har Dansk menu indbygget i deres camera..................men dansk brugsanvisning skla du lige sikre dig inden du køber (visse nethandler i DK)
Mit Canon S50 har 5 Mpix og er rigeligt til forstørrelser.
Zoom er godt, men mere en ca. 3X kræver at du bruger stativ ellers bliver det rystet.
Glem alt om digital zoom

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-04-06 14:28

Man kan sige meget godt om at handle på nettet, men det er ikke altid, at man får den information som man skal bruge til valg af en ting af større betydning, som køb af et digitalkamera.

Du skal tage lillemor i vingebenet, og flyve en tur ud i byen, hvor i så ser jer omkring i diverse fotoforretninger og andre steder hvor sådanne kamera handles.
Det er det man kalder at "OSE" og det er kvinder simpelthen suverene til.

Giv forhandlerne en sang fra de varme lande om at du skal ud og se på markedet, og at du gerne vil købe det rigtige kamera i første køb, så du vil se hvad der er på markedet, som opfylder dine ønsker og krav.

Når du så har fundet det eneste ene (jeg skrev DET ikke DEN ) - så kan du så træffe valget om hvor du vil købe det.

Det er en af de ting som savnes på nethandel, nemlig at kunne se varen før man køber.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-04-06 14:40

Her er lige lidt til undeholdnig i aften:
http://www.digit.no
http://www.dpreview.com
http://www.megapixel.net/
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/qvr40.html
http://www.digitalmagasinet.dk/

God fornøjelse.

Så er der jo også et forum for fotonørder og alm. amatører og hobbyfolk.
www.fotokritik.dk
Og se hvad man kan.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 17-04-06 15:37

Jeg gik med iXUS 750 i tankerne ind i en fotobutik.
Fik demonstreret kameraet og også et alternetiv til den:
Sony DSC P200
Den er hurtigere, både i opstart og autofocus.
Den er (synes jeg) ergonomisk bedre, at holde på og betjene!
Nok så vigtig er den ca. 1000.- billigere i øjeblikket!!
På dpreview har den, som meget få kompakt kamera'er fået stemplet "Highly rekommended"
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp200/page9.asp
Fik jeg skrevet, at jeg købte Sony'en

Gert

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-04-06 15:42

Næh Gert, men det kunne vi da gætte

Et gammelt ordsprog siger: "Enhver so syntes bedst om sine grise"

Men det er da rigtigt, at det er sgu da nummer 1, at få lov til at føle på varen!

Kommentar
Fra : clm1978

Dato : 17-04-06 18:44

Tak for de mange kommentarer - jeg vil se på diverse links, men vil også en tur ud i verden og "mærke" på varen

God påske - hvad der er tilbage af den i det mindste

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-04-06 20:09

Jamen så vil jeg da ønske dig en RIGTIG god jagt på dit ønskekamera!

Husk at lave en liste over alle de ting du gerne vil have det skal kunne klare; bl.a. [B]optisk zoom [/B]frem for digital zoom!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-06 22:29

Du skal selvfølgelig købe det Canon Ixus du har kigget på, eller kigge nærmere på Canons Powershot A-serie.

det er kvalitet til prisen. Canon er kendt for at have noget af markedets bedste "indmad" i deres kameraer.
Let at betjene o.s.v.

Nethandel:

Denne side er god, sammenligner priser, og du kan finde kunders erfaringer med de forskellige forhandlere:

http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/

Pixmania.com tror jeg man skal blive fra. der er mange grimme beretninger om folks erfaring med det firma.

Og her er en god side, med diverse test af foeskellige kameraer i alle prisklasser m.m.

http://www.digitalmagasinet.dk/

mvh dova

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-05-06 19:20

renekure skrev:
"jeg har handlet flere gange hos www.godigital.dk og har kun gode erfaringer med dem. Og så er de også billige. "

Det er da helt vildt - godidigtal er billigere med alle de kamerarer jeg har set på indtil nu - gennemsnitligt 200-400 kr.

Hilsen Jeannie (som stadig ikke kan beslutte mig til, hvad mit behov/ønske/forventning - til/for kamera - er)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 19:29

Skriv ned hvad du vil bruge det camera til.
Må det ikke være tungt at tage med på ferie.
Er det detaljer du vil skyde.
Hvilket hukommelseskort bruger det camera og hvad koster et kort på 512 MB
Skal det tage billeder hurtig og flere efter hinanden.

Og så kan du kigge på http://www.kandu.dk/spg86423.aspx#948880 (oppe på denne side)