/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvornår skal man låneomlægge ?
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 888 gange
100 point
Dato : 17-04-06 08:15

Min kone og jeg købte hus i 2005.
Vi fik 30 årigt fastforrentet lån med afdrag på 2,6 mill 4% til kurs 97,7.

Kursen er nu ca. 92 - og hovedstolen er udhulet med ca. 170.000.

Spørgsmålet er så hvornår man skal låneomlægge så ens restgæld falder.

Er der nogen der har nogen gode tips for hvor tit og hvornår man skal låneomlægge.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 17-04-06 09:12

Prøv at spørg i banken eller i dit realkreditinstitut

Venligst ME67

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-06 09:40

Du kan lægge om lige så ofte som du vil betale omkostningerne.

http://www.nykredit.dk/informationsSide.do?iwID=/privat/informationsside/realkredit/omlaegning_af_laan.xml

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-04-06 11:26

Hvorfor vil du låneomlægge for at nedbringe restgælden. Det er faktisk ligegyldigt, medmindre du gerne vil være gældfri. Det tyder det jo ikke på når du har lavet et 30 årigt lån
Det ville være muligt at omlægget til et flexlån med variabelt rente, men så kan det jo gå begge veje. I min filosofi ser jeg kun på hvad penge der er tilbage når resten er betalt, og det beløb skal for mig være så stort som muligt.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-04-06 12:32

Du skal bestemt ikke omlægge dit lån.
Det lån du optog da du lånte. løber jo hele resttiden, så i dag er det et rigtigt godt lån du har.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-06 18:21

Som hovedregel skal der være en forskel på 2% så du skal have fat i en 6% obligation...men de findes ikke endnu (da kursen ville være over 100 og så må den ikke udstedes). Kursen på en 5% obligation er p.t 97,70 så hvis jeg var dig så holde øje med om der kommer
en 6% obligation og når/hvis den kommer så få et tilbud på den med det samme idet du gerne vil have hjemtaget det nye lån så tæt på kurs 100 som muligt så får et minimalt kurstab. Det du vil lave hedder en opadgående konvertering idet du går op i rente og får din restgæld ned mod en højere ydelse i håb om at renten igen falder således at du kan lave en ny omlægning og omlægge det højtforrentede lån med et lavere forrentet

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-04-06 22:00

Tak for svaret wacher.