/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Undulater og parakitter udendø
Fra : Mike87
Vist : 948 gange
100 point
Dato : 16-04-06 12:56

Hej med Jer!

Jeg har mig en stuevoliere hvori der er undulater og nymfeparakitter. De har allesammen været helårs volierefugle, og mit spørgsmål lyder så: de har boet indenfor i stuetemperatur hele vinteren, om man så godt kan sætte dem i udendørsvoliere, på en terrasse uden regn og næsten trækfrit nu? De næste par dage bliver det som minimum 5 grader om natten.

På forhånd tak!

Mvh Mike Petersen!

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 16-04-06 13:18

Hej.
Hvis jeg var dig ville jeg sætte dem ud nogle få timer om dagen, og så ind igen. når det så bliver varmere i vejret, og lunere om natten så kan de godt stå ude hele døgnet. Husk de skal have så de kan flyve i skygge.
Mvh. Nanahund.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 16-04-06 15:29

Hej Her er et link: http://en.wikipedia.org/wiki/Mole_%28unit%29

Hilsen steno

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-06 15:31
Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-04-06 16:58

Du skriver "næsten trækfrit".

Uanset om det er nu eller midt i sommer, skal der være læ.
Fugle er sarte over for træk.

Og de bør altid have mulighed for at kunne komme ind, også i en voliere hvor de som minimum bør have et lille hus de kan komme ind i.

Men hvis de har det, kan de godt tåle temperaturer ned til frysepunktet, men det forudsætter en gradvis tilvænning, sålænge temperaturen ikke er højere end nu.

Jeg plejer at sætte mine fugle ud omkring 1. maj, og de har ikke engang stuetemperatur om vinteren, men står i et stort bur i fyrrummet hvor der ikke er særligt varmt.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Mike87

Dato : 25-04-06 22:38

Tak for svaret steno.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-04-06 22:44

Selv tak Mike87 - Tak for points

Hilsen steno