/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Radioaktivitet
Fra : Funambulist
Vist : 1972 gange
100 point
Dato : 15-04-06 12:50

Har 2 opgaver som jeg er i tvivl om hvordan jeg løser:
1)
Jeg har lavet et forsøg hvor vi har målt henfaldet på Ba*. Jeg har fundet henfaldskonstanten. Hvordan udregner jeg halveringstiden derudfra?
Kan jeg bruge henfaldsloven og i så fald hvordan?
2)
I et andet forsøg skal jeg undersøge absorptionsloven
Jeg har I 0 og x, og kan finde I. Hvordan finder jeg halveringstykkelsen ,x½, og hvordan skriver jeg det ind på en graflommeregner ?
Umiddelbart ville jeg bruge logaritme unktionen, men er i tvivl om hvordan jeg skal gøre det.

Lidt hjælp vil være fantastisk. Derudover fortsat god påske.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 17-04-06 20:34

http://www.matlex.dk/ - Gå ind i ordliste (Nederst)

Hilsen steno