/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
lunger
Fra : baykris
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 15-04-06 10:25

Er der nogen, som har et godt råd mod lav lungekapasitet, jeg er åben for alt.
m.v.h. baykris

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-04-06 10:33

Svømning og gang (lange gåture).

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-04-06 10:35

Eftersom du skriver i kategorien Alternativ Behandling hopper jeg da lige på her.

Nedsat lungefunktion er mange ting - Er du eventuelt diagnosiseret med Kol?

Hvis du forklarer lidt mere, så kan jeg ihvertfald fortælle dig om mulighederne inden for akupunktur.

Vaxen

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 15-04-06 12:34

Hej Vaxen
Det er kol. som jeg har fået konstateret, kan du give mig et godt råd.
m.v.h. baykris

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-04-06 16:56

Jeg kan kun tale for akupunkturs vegne, andet har jeg ikke forstand på. Så må du selv vurdere, om det er det, der skal afprøves.

Problemet med kol er, at det ikke bare er selve lungens funktion, der er dårlig, det er også selve lungevævet. Og i den forbindelse har akupunktur ikke den store virkning. Det kan med andre ord ikke reparere på væv, der er beskadiget.
Det, det kan er, at optimere funktionen med det udgangspunkt der nu en gang er, og det betyder, jo mindre beskadigelse af vævet jo bedre prognoser - og omvendt.

Helt generelt kan man sige, at man aldrig får fuld lungefunktion tilbage, og man skal indstille sig på at skulle behandles omkring en gang om måneden resten af livet. Til at starte med lidt oftere.

Om det er værd at prøve? Tjaa, det vil jeg bestemt mene, men man skal absolut væbne sig med en ordentlig omgang tålmodighed inden man afskriver behandlingen. Dette her er noget, der virkelig tager tid og måske med jævne prognoser. Desværre. Men absolut forsøget værd i mine øjne!

Vaxen

Accepteret svar
Fra : KjirstenSofia

Modtaget 100 point
Dato : 29-04-06 16:07

Hej baykris
Jeg er kinesiolog og har måske også en mulighed for dig.
1:) Motion er godt da en bedre blodtilførsel til området kun kan gavne. Her vil jeg foreslå, at du tager en dyb indånding og holder vejret. Brug nu de "indre muskler" hvor du presser ribbenene ud og ind flere gange. Gentages så tit som muligt og kan gøres i alle stillinger og hvor du end er.
2:) Dernæst skal kroppen have de bedste betingelser for at helbrede sig selv. Her er det vitaminer/mineraler der er vigtige. Det er kroppens brændstof og min erfaring er at mange har problemer med at optage flere af disse 100%. Kroppen er faktisk i stand til at genopbygge områder i kroppen, men får ikke brændstoffet til det. Det med optagelsen er et overset kapitel ikke kun hos den konventionelle behandling men også hos den alternative. Mest fordi ikke mange ved hvordan man "retter op" på problemet. Dem der arbejder med homøopati og specielt produkter fra Heel (et tysk firma) ved hvad det drejer sig om. Desuden kan en kinesiolog teste om det er en behandling der vil hjælpe dig.
Det er nok hvad jeg vil foreslå som en start.
Kærlig hilsen
KjirstenSofia

Godkendelse af svar
Fra : baykris

Dato : 29-04-06 16:53

Tak for svaret KjirstenSofia.