/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Pulsur, altid med brystmåler??
Fra : lolsson
Vist : 2305 gange
100 point
Dato : 13-04-06 22:51

Jeg har netop købt et pulsur over QXl med en brystmåler.

Jeg går til spinning og synes umiddelbart, at det må være træls med brystremmen, når man okser derudad. Men jeg kan ikke gennemskue (når jeg søger her på nettet), om alle pulsure er med brystrem - eller om der også findes nogle, der måler på håndleddet.

Og i så fald. Er de markant dårligere/bedre?

Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 13-04-06 23:02

jeg går selv til spinning, og har prøvet pulsure med brystrem, og du mærker dem selv ikke, jeg gjorde ikke.

så bare på med remmen og cykle der ud af.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 14-04-06 01:05

Som bovbasse skriver, vænner man sig hurtigt til brystremmen.
Man skal bare prøve sig lidt frem med hvor stramt remmen skal sidde.

Jeg har prøvet en pulsmåler med øreclips, men det syntes jeg var mere generende...og heller ikke så pålideligt.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-06 02:12

Jeg arbejder i en træningssal, og kan fortælle at de mest pålidelige af de mekaniske er dem med brystremme.
Pålidelighedsskalaen er:
1. Sygeplejeske der fingermåler (Men pulsen kan gå højt op for godt halvdelen af befolkningen, selv uden fysisk arbejde)
2. Brystremme
3. Øreclips
4. Armbånds
5. Cykelhåndtag.
Jeg harlavet minitest af øreclips med 2 på hver øre, og det var mildest talt nedslående, en viser måske 70 og en anden 95, og det var måske også i orden, hvis de bare ville blive der, men nej, lidt efter bytter de sku roller.
Men et mere sikkert system er at de fleste bliver stakåndet ved omkring 115 og har stødvis tale omkring 130. Men dette afhænger noget af alder vægt og kondi.
NB: Personer der bruger betablokkere, blodtryksregulerende medicin får sjældent så høj puls.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : lolsson

Dato : 15-04-06 00:37

Tak for svaret pallebhansen. Jeg beholder mit pulsur med brystrem.