/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mont. af temperaturføler
Fra : Xantia_Ejer
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 13-04-06 01:07

Er for 3 uger siden blevet den (forløbig) lykkelige ejer af en Citroen Xantia 1.8I 8v 1993 og til prisen må man sige at man får fantatisk MEGET bil for pengene, ( 1 ejers - 201500 Km - nysynet uden anmærkninger - pris Kr. 24.500,00 via. DBA - privat ) den kører som en drøm, Selv konen er imponeret !! så det borger for kvaliteten "tro mig" - dog er der lige et par ting som jeg skal have lavet, bla. skal Tandremmen skiftes, da bilen til dato ikke har fået foretaget den operation, og det skal foretages meget hurtigt, da Citroen selv siger: max 120000 km.

Er der nogen, her på denne fantastiske hjemmeside der kan anbefale en god Mekaniker i Københavnsområdet, der kan foretage indgrebet til en fornuftig pris, uden at man skal pandsætte ungerne eller holde op med at ryge de næste 5 år? (Citroen Glostrup siger 5.500,00 Kr inkl. vandpumpe) det er godt nok vældigt mange penge når man ved, at prisen for alle reservedelene, kun beløber sig til 1.250,00 Kr. (Krogslund / GDS)

Jeg har ligeledes fået fat på et Instrument panel med udvendig Temperatur føler samt sensoren som jeg godt vil have monteret - hvor vanskeligt er det? jeg har checket i venstre side dør om kabling er fremført (føler er normalt monteret i venstre sidespejl) - det er den ikke! men når jeg ser på stikforbindelserne til instrumentpanelet kan jeg se, at alle forbindelserne, er trukket. Jeg er rimeligt sikker på at de ender blindt i et ubenyttet stik, et sted under instrumentpanelet, er der nogen der ved hvor? Haynes har intet diagram med i bogen omhandlende Temperaturføleren..

Sidste spørgsmål: Rensemiddel til hydralikken: hvad hedder det ? og hvor kan det købes?

Ja så mange var ordene fra en førstegangsbruger af både dette fantastiske Site og af en Xantia.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : ds23

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-06 10:53

Hej.
Prøv denne site: citronik.dk
/steen b.

Kommentar
Fra : Xantia_Ejer

Dato : 13-04-06 11:45

[B]har lige lagt spørgsmålene der ind så må vi se hvad der sker..[/B]

Godkendelse af svar
Fra : Xantia_Ejer

Dato : 17-04-06 12:05

Tak for svaret ds23.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 20-04-06 17:01

Tak-Tak.
Jeg håber du bliver glad for xantiaen..
og får gode råd via citronik.
steen b.