/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Værktøjslinie
Fra : Fynboerne
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 12-04-06 17:35

Jeg har ved en fejl fået downloadet en ekstra værkstøjslinie fra Yahoo, hvordan får jeg den slettet igen, da jeg ikke har brug for den.
Jeg har været i kontrolpanelet og under tilføj/fjern programmer, der ligger den, men jeg kan ikke aktiverer ikonet rediger/fjern. Der sker slet ikke noget, hvad skal jeg gøre for at slette den?

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-04-06 17:46

Gå op under "vis" - værktøjslinier og fjern fluebenet ud for Yahoo /Ann

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-04-06 18:23

HiHi, sådan en havde jeg osse... Altså en Yahoo-linie, som kom frem, da jeg satte flueben.

Men ved du hvad, -min yahoo-linie har sådan en lille orange farveblyant, som jeg kan klikke på. I rullemenuen får jeg så muligheden for at "uninstall..." Det er den, du skal bruge, hvis du vil have yahoo ud af din computer.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-04-06 18:41

Ok Gå ned i START og klik op til Krontrolpanel Klik på Ydelser og veligeholdse oppe i venstre hjørne står der Systemgendannelse klik på denne og gør det du får besked på, er det ikke nok så gå længere tilbage.

dr.dem (svært]

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-04-06 18:54

hvis den skal helt væk (toolbaren) - så åbn kør - skriv regedit - gå ind i H_KEY_ LOCAL_MACHINE - kig under yahoo der finder du yahoo toolbar - højreklik og slet - genstart din maskine og den er helt væk

vil du sikre dig den er væk så hent den her lille regcleaner - scan når du har genstartet og delete kun hvad der står under safe to delete; http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

hvis du er i tvivl - så afinstaller alt fra yahoo og geninstaller - vælg så brugerdefineret når du downloader igen så du for eks kun får yahoo messenger eller hvad du nu bruger - det tager ingen tid og så kommer alt det du ikke har brug for ikke ind igen.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 12-04-06 19:25

Jeg har været i H_KEY_ LOCAL_MACHINE , men kan ikke finde nogen steder, hvor der står noget med Yahoo
Den skal helst fjernes helt, da jeg ikke bruger noget andet fra Yahoo.
Den lille blyant har jeg også, men der er ikke noget med unistall.
Kan godt få den væk fra skermen ved at gå i "vis" men ikke nok for mig, den skal helt væk fra min PC.
Det med systemgendannelse, tror jeg ændre en del på min PC, så den er jeg mere påpasselig med at bruge.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-04-06 19:29

HAR du ikke sådan en lille orange dims ved siden af det røde "Y" ?
Den giver da mulighed for at slette programmet...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-04-06 19:30

Jo, "uninstall..." står da nederst i rullemenuen...

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 12-04-06 20:50

Jeg har en blyant ved siden af det store Y! men
nederst i rullemenuen står der "Remove Yahoo! Toolbar.
Når jeg klikker på den, sker der ikke noget.
Der er ingen hvor der står "unistall"
Der er en hvor der står "About Yahoo Toolbar" når jeg klikker på den, kommer der en lille boks frem på skermen, hvor der står "Yahoo Toolbar v: 6.2.3.0. Build 2005.11.4.1." og et jeg kan klikke "OK" på. Gør jeg det, sker der ikke mere.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-04-06 21:02

I den samme rullemenu, har du ikke muligheden "Help"?
I Help er der et par muligheder for at fjerne programmet..

Der står, at du skal bruge "rediger/fjern programmer", -som du har gjort. Men det ser ud som om du skal gøre det med IE ÅBEN... Og derefter LUKKE alle IE-vinduer...
Har du prøvet det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-04-06 23:49

der står ikke noget i reg.basen ??? mærkeligt - men så afinstaller da det hele og hent den igen - den husker alle du har på din liste osv - du går ikke miste om noget. Alternativt så geninstaller det hele og gør det rigtigt - så kan du af installere og installere som jeg beskrev i mit forrige indlæg - så har du ingen problemer mere - det her skrevet ud fra at jeg formoder du blot ønsker at bruge messengeren og evt posten

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 17-04-06 08:53

Jeg har geninstalleret toolbaren og har nu den under blyanten med at "unistall", men det kan jeg ikke, får en melding om, at jeg skal kontakte "system administrator"
Jeg har fundet Yahoo i H_KEY_ LOCAL_MACHINE , har fjernet alt, har genstartet og kørt RegCleaneren, jeg har stadig Toolbaren.
Skal jeg opgive at slettet den og bare skjule den?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-04-06 10:00

jamen for søren da - er den nu ikke under tilføj/fjern programmer ?????

Yahoo plejer at lægge alt under programmer - der er sikkert også uninstall - eller driller din maskine ????

Da du afinstallerede alt forsvandt den så ???

Jeg er lidt målløs for netop yahoos programmer er ganske nemme at fjerne

Har du prøvet som jeg foreslog i fejlsikret tilstand ??????

ps.. bruger du og vil du bruge yahoo messenger og andet ???????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-04-06 10:03

og så lige ps med ps
yahoo toolbar gør nu igen skade - tværtom har den en popup-stopper der er rimelig god - men hvis du ikke kan fjerne under tilføj/fjern programmer - så prøv lige at køre den chckdisk der retter fej i filsystemet automatisk - kan jo være din maskine trænger (i det hele taget måske til vedligeholdelsen i den grad )

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 17-04-06 11:50

Jo, den er under Tilføj/fjern programmer, men når jeg klikker på fjern, bliver den grå et par sekunder og så blå igen, den fjernere sig ikke og så er det lige meget om jeg har programmet åben eller lukket imedens.
Når jeg går i toolbaren og klikker på blyanten, kommer der uninstall og jeg kommer til en side, hvor jeg kan uninstall, men så kommer der en melding som lyder sådanne "You do not have sufficient privileges to uninstall yahoo Toolbar. Pleas contact your system administrator."
Hvad har du foreslået i fejlsikret tilstand?
Jeg vil ikke bruge yahoo til noget som helst, det er ved en fejl jeg har fået den downloadet, så ville bare have den fjernet helt.
Jeg vil da prøve at kører en chckdisk, ikke fordi det er længe siden jeg har gjort det, men det skader jo ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-04-06 17:36

hmm det lyder som om du ikke har administrator rettigheder - og derfor ikke få lov til at smide ud

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 18-04-06 07:08

Det skal da nok passe, hvad gør jeg så??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-04-06 20:40

du lige et ekstra ps .....

har du downloadet macromedia schockwave fornylig ??? Jeg lagde mærke til hos en nabo at den nogen steder medtager yahoo toolbar hvis man ikke fjerner fluebenet - så mon ikke du kan komme den til livs netop ved at afinstallere og geninstallere chockwave ?? tror jeg nemlig - for jeg gjorde det

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 21-04-06 15:43

Hej miritdk
Hvor er det godt med kvikke hoveder i kandu. Jeg har for nyligt downloadet macromedia schockwave, og det er efter den tid, jeg har fået toolbaren.
Jeg prøver at afinstallere den og ser hvad der sker.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 21-04-06 16:06

Jeg har afinstalleret macromedia schockwave, genstartet PCeren og prøvet på at slette toolbaren i tilføj/fjern frogrammer, men jeg har stadig toolbaren. Har også prøvet med uninstall ved blyanten, men får samme besked som sidst.
Er der et forslag til, hvad jeg så skal prøve.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-04-06 16:43

har du fjernet i registreringsbasen ???????????

evt kørt regcleaner ???

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 21-04-06 19:40

Jeg har fjernet i registreringsbasen og kørt en regcleaner, det har bare ikke hjulpet noget.
Det er spændende om du miritdk, kan hjælpe mig, med det problem med toolbaren?
Kan også være der kommer en anden med løsningen jeg kan bruge.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 21-04-06 22:34

prøv at finde den i stifinder og se om du kan slette derfra - men prøv også at finde ud af hvorfor i alverden du ikke kan fjerne i tilføj/fjern - du skriver at du ikke kan aktivere knappen der - så der er noget galt et eller andet sted jo

MEN den er der og du vil ikke have den - prøv først at bruge søgefunktionen - og se om du kan finde den der - og prøv så hvis det ikke lykkes - at systemgendanne til før du downloadede den
macromedia schockwave der har tiltusket adgang til yahoo toolbar - derpå bør du kunne fjerne den næsten hvorsom helst fra. (det er egentlig frækt at der nogen steder gemmer sig andet end det man vil have !!!)

du har godt nok set dig gal på den hvad ?

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 24-04-06 08:16

Jeg har været i stifinder og fandt 2 mapper med yahoo, prøvede at slette dem derfra, men de lod sig ikke slette. Gik i c:programmer og fandt mapperne, prøvede at slette dem der og lidt af dem, lod sig fjerne og nu kunne jeg så slette i Tilføj/fjern programmer, men der var noget af toolbaren tilbage, selv efter en genstart af PCeren.
Jeg kørte en systemgendannelse, men den fjernede ikke det sidste.
Jeg var så i mapperne igen og åbnede dem helt ind til de enkelte filer og så kunne jeg slette dem enkeltvis og nu er toolbaren helt væk.
Jeg var ikke gal på toolbaren, men når jeg nu havde sat mig for, ikke at ville have den, var det min stædighed der sagde, at den skulle væk.
Jeg har da lært lidt om, hvordan jeg kan slette fra PCeren, hvis ikke det vil på den ene måde, er der andre muligheder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 09:04

haha det var godt du slap af med den så - kender det udemærket - jeg er ligefrem parat til at køre restore hvis der er noget jeg bliver for tosset på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 09:05

ps... husk nu at lægge mærke til om der er noget tilføjet hvis du igen skal hente chockwave - så du kan fjerne fluebenet eller sige nej - den kan altid hentes andre steder

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 24-04-06 17:08

Hej.
Jeg skal nok huske at kikke godt efter når jeg skal downloade programmer, at jeg ikke får noget med som jeg ikke vil have. Problemet er bare, at jeg er så dårlig til engelsk, har kun haft det i 7. kl. og havde svært ved at følge med.
Nå, men tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 24-04-06 17:11

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 17:11

fint nok - som regel står der jo hvad programmet hedder og så er det bare med at fjerne fluebenet - så er den potte ude

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 17:15

haha vi skrev på samme tid men nu får du fred for mig