/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
næsten stoppet med at spise
Fra : bfksorte
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 12-04-06 15:34

Jeg har netop været ude at rejse i en uge og min hund Sorte, der er en cairn på 4 år blev som sædvanlig passet af den dame, der trimmer hende og som Sorte er meget glad for. Hun har selv hund og hun serverer tørfoder blandet op med kogt lever og hjerte og Sorte er ellevild. Hjemme får Sorte tørfoder og dyrlægens tandkiks og det plejer der ikke at være problemer med. Hun har altid lynhurtigt spist, hvad der blev serveret. Men da den kom hjem nægtede hun at spise. Jeg tod det roligt, men nu er der gået en uge og hun spiser kun sine tandkiks. Hun er dog glad legesyg og nysgerrig som altid. Men jeg er alligevel lidt bekymret, for en uge er ret lang tid ikke at spise.
Hvad mener I?

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 12-04-06 15:41

Den skal nok begynde at spise når den bliver sulten bare rolig, det har min hund også haft et par gange det skal nok komme.
BARE ROLIG

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 12-04-06 15:52

tag ud til din veninde og se om den vil spise der, vil den det, så er det fordi den sørger.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : steno

Dato : 12-04-06 15:54

Citat
hun serverer tørfoder blandet op med kogt lever og hjerte og Sorte er ellevild

Prøv at få sådan en menu til Sorte, og se så hvad der sker.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 12-04-06 15:59

Citat
Hun er dog glad legesyg og nysgerrig som altid.
Det er for mig det vigtigste signal på at Sorte er ok, men jeg ville førnævnte forslag. Hundeadfærd kan være lidt kryptisk. Vi har haft tre med hver deres særheder (personlighed)

Hilsen steno

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-04-06 16:58

Jeg synes, at det er afgørende i hvilken foderstand Sorte er. Hvis hun er lidt rund, -eller bare normalvægtig, så spiller det jo ikke så stor rolle. Men hvis man begynder at kunne mærke fremstående knogler på hende, -på hovedet, hofterne eller andre steder-, så skal du nok gøre noget ved det.

Dog skal du have sådan noget som indvoldsorm i baghovedet. Min egen Silke havde ikke andre symptomer end madlede -og efterhånden afmagring- da hun for snart 3 år siden fik konstateret hjerteorm... --Silke blev ved med at være superaktiv under hele forløbet, selv om hun på et tidspunkt var meget syg.
Men det er nok usandsynligt, at Sorte har hjerteorm hvis hun ikke har haft det før. Som regel er det unge hunde, der får det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-04-06 17:07

Er dermulighed for at hunden tager middagen ude ?

Vores kat spiste en overgang næsten ingenting.

Så opdagede vi at der var en dame i nabolaget, som fodrede dyret med lækkerier.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 12-04-06 17:09

Citat
hun serverer tørfoder blandet op med kogt lever og hjerte og Sorte er ellevild

Forhåbentlig ikke hver dag. Det er ikke sundt med så meget lever.

Er du vidende om, at det ikke er startet før du hentede hende? Prøv kun at servere tørfodret for hende og undlad tandrenserne. Så finder du ud af om hun spiser når hun bliver sulten. Husk at flytte maden, hvis hun ikke spiser den med det samme.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-04-06 17:56

Citat
Hun er dog glad legesyg og nysgerrig som altid

Hun er da bare blevet så forkælet, at "mors egne kødgryder" er for kedelige.

Jeg synes altid, det er en god ide, hvis hunde får samme kost som hjemme, når de bliver passet ude.
Netop for at undgå, at hunden måske bliver syg grundet kostforandring (lever og hjerte hver dag, er bestemt ikke godt) og lige så, at hunden ikke bliver så forvænt, at den kun vil spise godbidder og speciel mad.

mvh dova

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 12-04-06 19:51

Tak allesammen for jeres gode kommentarer, som har lært mig meget. Men det bedste af det hele er, at Sorte nu ihvertfald har spist sin aftensmad, så forhåbentligt er hun ved at komme til sig selv igen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-04-06 20:41

nåårh! Tillykke med det! Hun har nok bare været fornærmet over, at du ikke ville fortsætte den fine menu, som hun var blevet vant til.

Det er da dejligt at vide, at hun ikke går fra foderet mens hun er i pleje.. Det er der jo ellers masser af hunde, der gør.

Der sker ikke noget ved at hun bliver lidt forkælet i en uges tid når du har forladt hende.