/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
program der afvikler tekst
Fra : freeeeeeeen
Vist : 567 gange
300 point
Dato : 12-04-06 10:42

hej jeg skal bruge et program eller ligende der kan afvikle tekst i forskelligt tempo man skal helst vide hvor mange ord i minnutet der bliver kørt frem på skærmen er der nogen der kan hjælpe med dette

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-04-06 10:46

Altså test af skrivehastighed??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-04-06 10:48

Undskyld jeg læste forkert

Det kommer lidt an på hvad det skal bruges til, for i Windows er der indbygget en screensaver der kan det du beder om den hedder lysavis.

Ellers kan det laves i Flash

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 12-04-06 16:01

det er ikke skrive hastighed men tekst der skal fremføres ligesom rulletekster helst så man selv kan bestemme hastigheden selv

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 12-04-06 17:07

ok har prøvet det der i frontpage.det er lidt derhenaf men det skal bare være hele sider der kommer op lidt ligesom hvis man scroller ned over en side bare automatisk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-06 09:10

Det kan du i Power Point.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-06 09:26

Du finder en del forskellige tekst scrollere på disse sider:

1.) JAVASCRIPT: http://simplythebest.net/scripts/DHTML_scripts/dhtml_scroller_scripts.html
2.) JAVA: http://www.freewarejava.com/applets/scroller.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 14-04-06 09:55

ok et par gode links men meget arbejde til mig med at sætte mig ind i og bruge de forskellige programmer for at nå mit mål.jeg kan godt bruge begge programmer i referere til altså frontpage og powerpoint.jeg vil lige specificere det lidt bedere ud hvad det er jeg skal bruge.helst et program hvor jeg kan kopiere tekst ind i og så selv bestemme hastigheden hvormed det bliver afviklet.altså jeg finder en tekst kopiere den ind i et vindue og trykker start så køre teksten opaf i billedet til det når enden.jeg skal selv kunne bestemme hastigheden det køre med og det skal være mens teksten køre.er der nogen der kan lave sådan et program til mig ellers må jeg selv igang med at lave det det tager mig nok bare lige 1 måned smiler.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-06 10:16

Har du en scroll-/rullemus? Så behøver du nemlig intet program

Du trykker blot på hjulet og flytter cursoren en smule op eller ned. Dette virker i alle programmer og på alle sider internetsider hvor der kan scrolles op og ned

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-06 10:18

Ps. En scroll-/rullemus fås for under 200 kr. (Uundværligt værktøj )

Hastigheden styres ved at flytte cursoren/pilen/markøren mere eller mindre op/ned

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-06 10:20

Pps. En tekst kan du bare kopiere ind i Notesblokken (notepad.exe) eller i Wordpad/Word. Der virker en scroll-/rullemus også.

Dét er da nemt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 14-04-06 10:44

ja jeg har sådan en mus og det virker også fint men men det er et program jeg skal bruge da jeg hele tiden skal kunne følge med i hvor hurtigt jeg læser.altså jeg kan sætte en bestemt hastighed det køre med det kan jeg ikke med musen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-06 11:06

Håber du kan bruge dette:

http://www.mindpower.dk/client/index.asp?pageid=93&mainid=80&subid=93

Der er en on-line test lidt nede på siden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 14-04-06 11:28

det er det program jeg har det virker i 14 dage og så vil jeg have noget hvor jeg selv kan sætte tekst ind i og øve med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-06 11:33

Jamen kan du ikke bruge on-line testen i stedet?

http://www.mindpower.dk/hl_demo

Hmm.... nåeh nej, så kan man ikke selv indsætte tekst

Du må nok 'bide i det sure æble' og købe programmet. Jeg har ikke kunne finde noget tilsvarende som freeware.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 14-04-06 13:34

hej molekyle man kan ikke selv indsætte tekst i det program men det må da kunne lade sig gøre at få sådan et program ellers må jeg selv igang smiler pyyha

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 300 point
Dato : 14-04-06 14:59

Hej, du kan bruge den her. Den er gratis med mindre du vil have fat i kildeteksten...

http://ourworld.compuserve.com/homepages/geoffreypark/ezreader.zip

Manualen er her:

http://ourworld.compuserve.com/homepages/geoffreypark/pad1.htm

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 14-04-06 15:30

hej lars det er nok det absolut bedste bud på det jeg har brug for men det er stadig manuelt jeg skal styre hvor hurtigt det skal gå jeg kan godt nok se det i siden med et plus eller minus om det passer med den hastighed jeg vil læse med.jeg venter lige og ser om der skulle komme et program der kan det sidste med.ellers er det dig der løber med sejeren.jeg har ihvertfald noget jeg kan bruge nu

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 14-04-06 16:51

Tak for svaret lawitt.
jeg har lige rodet lidt med det program du kom med det er bare helt vildt godt lige det jeg skal bruge.derfor afslutter jeg her og giver dig pointene for perfekt svar