/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Indførsel af udenlandsk valuta
Fra : Denpete
Vist : 3326 gange
100 point
Dato : 11-04-06 23:42

Hej,

Mon der er nogen der ved hvor meget det er tilladt at indføre/overføre af fremmed valuta ($) til en dansk statsborgers private konto i Danmark?

MVH
Denpete

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-04-06 10:12

Der er ingen beløbsgrænse.
Det skal overføres med et IBAN nr som i får af jeres bank.
Dette for at spore ev terrorist støtte.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-04-06 10:14

Så er det jo muligt at skattefar vil vide lidt om dette,
man får jo ikke penge skattefrit.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 12-04-06 10:27

Hej Teil,
Tak for dit svar. Det beløb der skal overføres vil ikke skulle tilhøre mig. Det drejer sig om en arv, som skal frigives uden at den nationale regering får mulighed for at 'få fingre i dem'.
Jeg ved det lyder en smule 'vierd' - men historien er troværdig og der er kontakt til en loyal advokat i landet hvorfra pengene skal overføres.

Jeg skal blot oprette en konto i mit navn således at beløbet kan stå der til personen selv kommer til landet.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-04-06 11:08

Held og lykke med transaktionen, husk lige at få IBAN nr. i banken.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-06 11:11

Du må jo forklare for skattemyndigheden her at det ikke er dine penge.
Banken har oplysningspligt vedrørende "din" formue, en forklaring med
at det ikke er dine penge er ikke nok. Der vil jeg anbefale en jurist til
at klare det problem.

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 12-04-06 11:12

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-04-06 11:14

Velbekomme. Og god påske.