/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
200 foto i samme str ?
Fra : stylteløber
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 09-04-06 18:04

Hej med dig

Jeg er ved at lave et galleri på www.fuglepigerne.dk og i den forbindelse skal de ca 200 billeder jeg har ændres til samme størrelse. Hvordan gør jeg det nemmest?

De ligger nu en mappe på min computer med forskellige størrelser.

Det som er meningen er at de skal poppe op ved et enkelt klik til en størrelse så det passer til siden.

Jeg har fotoshop element 3.

Kan du hjælpe mig?

Mvh Stylteløber

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-04-06 18:46

Hent dette gratis program

http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-04-06 19:02

Eller brug dette gratis program(også på Dansk)
http://www.irfanview.com

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 09-04-06 21:55

Hej

Jeg ville helt klart anvende Jalbum www.jalbum.net

Det er bare super enkelt og et godt program, bruger det selv til mit billed fremvisning

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 10-04-06 14:59

Hej, som jeg læser det efterlyser du noget der kan behandle alle billeder i en slags batch på en gang til samme format.

Jeg bruger selv Advanced Batch Converter der koster ca 50$ i Personal udgaven men mon ikke der findes et lignende freeware program der kan nogenlunde det samme.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 10-04-06 15:22

I Frontpage - hvis du arbejder med det - kan du indsætte et webkomponent, som selv sætter billederne i den ønskede størrelse. Gå i indsæt, klik på webkomponent og derefter på fotogalleri.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-04-06 16:56

Det link der ligger øverst er et gratis program der kan behandle hele mapper på en gang og aflevere dem i den størelse du vil have.

Her er det igen

http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 20:58

har du fået den hjælp du efterlyste ???????????