/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Farven på parfume
Fra : ks9000
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 09-04-06 17:44

Mit blik faldt en dag på min kones parfumeflasker.

Jeg lagde mærke til, at indholdet stort set var gulligt/gyldent i alle flaskerne.

Mit spørgsmål er nu:
Hvorfor har parfume den farve parfume har?

KS

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-04-06 21:22

det er nu ikke alle parfumer der er gyldne - men ellers - parfumer har den farve parfumer skal have

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 10-04-06 07:48

Jeg tror man holder fast i den gulige farve, dels pga. traditionen, men i høj grad også fordi parfumefabrikanterne sender et signal med farven. Man vil f.eks. ikke forbinde en hel klar parfume, med en tung orientalsk duft.

Kommentar
Fra : Shadowflip

Dato : 02-06-06 15:20

Jeg tror det er fordi når de laver parfumen så følger farven fra de ting der er i med.. men er ikke sikker.. kunne bare godt tyde på det... :)

Der er jo forskellige måder at lave dem på.. her er 2..:

Expression: Raw material is squeezed or compressed and the oils are collected. Of all raw materials, only the fragrant oils from the peels of fruits in the citrus family are extracted in this manner since the oil is present in large enough quantities as to make this extraction method economically feasible.

Distillation: A common technique for obtaining aromatic compounds from plants, such as orange blossoms and roses. The raw material is heated and the fragrant compounds are re-collected through condensation of the distilled vapour.

Du kan finde resten på dette link: ---->> http://en.wikipedia.org/wiki/Perfume <--- bare led efter overskriften "Obtaining Natural Odorants"

håber det hjælper dig :)