/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
om voksenlærling
Fra : pablo2005
Vist : 479 gange
20 point
Dato : 09-04-06 11:26

Jeg er helt ny herinde, og er på sigende også i gang med at starte "forfra". Jeg har i en årrække beskæftiget mig med et job som jeg er supergod til, har talent for det, MEN det har aldrig været det jeg har ønsket at arbejde med. Jeg er indenfor salgsbranchen, og er efter sigende en brandhamrende sej sælger, men jeg har aldrig været tilfreds med mit job, og nu har jeg fået nok. Derfor ønsker jeg at foretage en radikal ændring af min nuværende jobsituation.

Jeg vil søge et job som voksenlærling, måske indenfor speditionsbranchen, men anlægsgartner har jeg også tænkt lidt på. Men mit spørgsmål går ganske enkelt på hvor meget er lønnen som voksenlærling og hvor skal man henvende sig for at komme i betragtning.

mvh Ulla

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 09-04-06 11:31

lønnen er mindste lønnen inden for faget...

du skal henvende dig på af, samt hos diverse firmaer for at finde en lærer plads

held og lykke

Peter

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-04-06 11:44

Du kan læse om voksenlærling her

http://www.jobnet.dk/sw23063.asp

På siden kan du også se, om der i det område du bor, vil blive givet tilskud til den uddannelse du søger.