/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Ferie i frankrig
Fra : scrubber
Vist : 2655 gange
400 point
Dato : 08-04-06 23:27

Hej !!

Vi er 2 voksne og 4 børn som ger vil på camping ferie ved den franske rivera.

Vi vil gerne leje et mobilhome/bungalow vi vil gerne afsted i 3 uger og kan rejse i midten af juni og har følgende krav :

- Maks 20 km fra havet.
- Gode pool anlæg.
- gerne et par rutsjebaner
- gode dagtilbud til børn

hvem kommer med et tip på hvordan vi for vores ferie billigst muligt, da vore budget ikke er enormt da en af holder orlov og nok gør det de næste 3 år. Så den står lidt på smalhans de næste par år.

mvh
scrubber

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-04-06 01:34

Vi har gentagne gange holdt ferie i Frankrig, og efterhånden været i alle dele af landet. Vi har også for år tilbage holdt 2 til 3 ugers sommerferie med børn som campister i frankrig.

Mit råd er at i skulle overveje et andet sted en Coe d`Azur. Det kan være et fint sted i det tidlige forår men midt på sommeren er det meget varmt og alt for overrendt af turister. Priserne her er også væsentlig højere end andre steder. Der er få og små offentlige strande, umuligt at parkere, langt at gå og mistralen kan ødelægge hele fornøjelsen.

Det er dog en lille trøst at franskmændenes feriesæson ikke rigtigt er kommet på fulde omdrejninger midt i juni. Men der kommer hver dag flere og flere.

Mit råd til jer er at tage til atlanterhavskysten i stedet. Normandiet ved kanalen og Bretagne er spændende , men vejret er usikkert her, så ferien kan ødelægges af skyer, blæst og regn.

Men på kysten mellem Bretagne og Bordaux, er vejret altid godt om sommeren, Der er kilometerlange sandstrande, afveklende med klippekyst, rigtige fiskerbyer og masser af rimelige og gode campingpladser og sommerhusområder. Der er selvfølgelig også områder med den slags, fornøjelser, der kan passe til børn i alle aldre.
Sammenlignet hermed er Riveraen røvkedelig for børn, og de voksne må alligevel ved riveraen afholde sig fra fra cafeer og mondæne fortovsrestauranter, der er alt for dyre.

Departementet Vendee har vi flere gange brugt til ferie.

Området mellem De større byer Les Sables d'Olonne og La Rochelle kan anbefales. For eksempel findes flere gode og billige campingpladser ved La Tranche sur-Meer, hvor i kan gå lige ned til stranden.
Franskmændene selv er inkarnerede campister. De er langt i overtal på denne kyst, hvor der ikke er så mange udlændinge. Af dem der er, er hollænderne i overtal . De menige franskmand er venlige folk, som gør deres bedste for at forstå vores engelsk eller dårlige fransk.Stemningen er meget bedre end på de store turiststeder med mange udlændinge. Vi har oplevet at vinbønderne tog nogle kasser af egne produkter med på campingtur og solgte vin fra campingvognene.

Besøg den franske stats turistkontor i København og få gratis masser af information med prisliste på huse, og campingpladser. Man kan også ringe og få sendt det rigtige når man forklarer hvad man er interesseret i.

På nettet findes der også masser af information. Prøv for eksempel denne.

http://www.vendeens.com/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-04-06 01:38

Glemte at skrive, at i skal huske at klikke på det engelske flag på hjemmesiden, hvis i ikke er så stærke i det franske sprog.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 400 point
Dato : 11-04-06 19:50

Forslag Vacance Soleil i Frejus indtil 1.7 koster det 329 kr pr nat i mobilhome.

Land
Den franske Middelhavskyst
Område
Côte d'Azur
By
Fréjus
Campingplads
Camping "Holiday Green"
Boligform
Mobilhome Fiji

http://www.vacansoleil.dk/map.php?land=dk&zoom=frankrijk_ZO

Eller en af de mange mandre muligheder.

God tur.

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 08-01-07 23:46

Tak for svaret qfha. og undskyld at det tog så lang tiD !!!

MVH SCRUBBER

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-01-07 19:39

Mange tak. Bedre sent end aldrig

mvh qfha