/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Der kommer ingen lyd ud PC
Fra : steenfibiger
Vist : 898 gange
166 point
Dato : 06-04-06 11:08

Hvilke sandsynlige årsager er der til at at der ikke kommer lyd ud af min PC?
Fejlen har været der længe - al den tid jeg har haft den.
Er lydkortet brændt af?
Kan jeg eventuelt finde fejlen på en meget let måde?
Da det er en gammel PC, som i øvrigt virker og opfylder mit behov vil jeg ikek ofre megen tid eller penge på at løse problemet.
Der er måske en let måde at fined fejlen på?
Steen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 11:13

Det kan jo være en manglende eller forkert driver, lydkort er brændt af eller slet ikke aktiveret (for eksempel i BIOS hvis det er onboard) og det kan være dine højtalere..
Lån lidt grej fra en anden og se om det ændrer noget.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 06-04-06 11:20

højreklik på denne computer, ned i egenskaber, ind under harware, vælg enhedshåndtering,

der kan du se under enheder til lyd, video og spil om der skulle være et rødt kryds eller den slet ikke er der....

er den der ikke prøv at skille pcen ad og trykke kortet ordentligt på plads.

er den der tryk på fjern og lad den installere sig igen.

Peter

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 06-04-06 23:11

Gå i kontrolpanel/ lyde og lydenheder/Lydstyrke og se om der sat flueben nogen steder og fjern dem

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 07-04-06 10:44

Jeg takkekr for forslagene og vil apprøve dem i weekenden. Jeg vil dog gerne have flere gode tips, hvis de første jeg har fået ikke skulle afhjælpe problemet.
Tak for hjælpen og god påske,
Steen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-04-06 13:58

Da jeg fik denneher computer, kunne jeg ikke få lyd på. Jeg ringede til supporten, og vi fandt ud af, at det var fordi der var installeret et andet lydkort end standard. --Højttalerne var simpelthen sat til de forkerte stik bag på computeren. --Der var TO steder, man kunne slutte højttalerne til, og stikkene sad til de forkerte..

Det er jo sandsynligvis ikke det, der er galt med din..... Men det kunne da være skægt, hvis det var, ikk'?

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 10-04-06 18:33

Jeg havde nogle problemer emd virusprogrammet og diskdefrakmenteringen i weekenden, så jeg får først set på lykortet i påsken.
God påske, jeg prøver jeres tips og skriver igen om resultatet.
Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 14-04-06 22:11

Hej, nu har jeg løst de andre problemer og vender tilbage til mit lydkortproblem. Jeg har prøvet nogle af jeres forslag af og er kommet frem til at jeg mangler en driver til PCI Multimedia Audio Device 178. Jeg forgæves ledt meget efter en sådan driver på trods af at jeg har været på adskillige hjemmesider, som referrede til denne driver. Det er desværee ikkee lykkedes mig. Hvor finder jeg en sådan driver?????
God påske og tak for jeres tips,
Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 14-04-06 22:23

Jeg glemte at sige at jeg har Windows 98 som operativsystem!!!!!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 14-04-06 22:23

Jeg glemte at sige at jeg har Windows 98 som operativsystem!!!!!

Kommentar
Fra : guss

Dato : 15-04-06 01:19

Hey. du kan prøve at finde driveren med dette program http://www.drivershq.com/default.asp?af=googleaudiodrivers&bn=5

Kommentar
Fra : guss

Dato : 15-04-06 01:22
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-06 01:38

Prøv at hente og instalere Everest herfra: http://www.majorgeeks.com/download4181.html Everest er et program som kan fortælle om stort set alt, der er på computeren, åben programmet og find dit lydkort, i vinduet til højre kan du læse oplysninger om lydkortet og nederst står der: Opdatering af driver, hvis du dobbelt klikker på linien, vil din browser åbne siden hvor du kan hente nyeste driver

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 18-04-06 11:53

Det lykkedes mig desvæfrre ikke med disse links. De viste drivers er kun til Windows XP og ME, så vidt jeg kunne se. Jeg har ihærdigt prøvet at få lydsystemet til at fungere, og en analyse af af min PC viser at lydkortet er tilstede med angivelse af fabrikat og alting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg vil derfor gerne have flere tips til, hvordan jeg løser mit problem!
Tak for hjælpen
Steen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-06 12:15

Så skiv mærke og model.
Prøv evt. SIW for at vise hvilket kort. http://www3.sympatico.ca/gtopala/

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 20-04-06 10:12

Tak for al jeres hjælp, men jeg har faktisk fået et større problem ved at opdatere mine drivere, som jeg gjorde gennem en af de anviste links. Det er skærmdriveren, der nu giver problemer. Skærmbilledet går langt ud over selve skærven til højre og i bunden, så jeg ikke kan se det højre eller bunden af skrmbilledet og ikke kan betjene de knapper der er på skærmbilledet med musen. Jeg har både prøvet skærmindstillinger ved hjælp af kontrolpanelet og ved hjælp af skærmens fysiske indstilling (Menu-knappen), men jeg har ikke en AUTO-knap.
Jeg er nu primært interesseret i at få fjerne opdateringen af min skærmdriver! Jeg ville gerne give flere point til dette, men på kandu.dk er det nu således, at man kun kan forøge pointtallet én gan for hvert spørgsmål, og det har jeg allerede gjort!
Taksom for hjælp til skærmdriveren eller skærmindstillingen,
Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 19-05-06 15:42

Jeg arbejder stadig med lydkortet!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 19-05-06 15:42

Jeg arbejder stadig med lydkortet!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-06-06 13:26

Jeg har haft store problemer med min skærm, lyd, grafikken og tænd-slukfunktionen. Nu har jeg fået skiftet motherboard, grafikkort, lydkort og CD-Romdrev til et DVD-drev. Men nu er der ingen kontrollys i min MiniVigor 128 modem. Den røde lampe lyser (indikation for at den arbejder aktivt) hele tiden på PC-en, som om den aldrig bliver færdig med at starte op, og der kommer aldrig lys i hverken ISDN-kontrollampen eller USB-kontrollampen. Jeg har Windows 98, 2. udgave.
PC-en funger perfekt med alle andre funktioner end opkopling til internet!
Hvad kan jeg gøre, hvad kan jeg kontrollere for at komme videre. MiniVigor128 har fungeret perfekt som modem indtil alt det andet blev udskiftet.
Jeg er meget lyddhør overfor gode råd nu. - tak!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-06 19:40
Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 09-06-06 10:36

Tak Bjarne D for linket. Det fandt jeg:
Driver MiniVigor128

Download Driver v1.6

Release dato: 2003.12.16 Version: 1.6
Filstørrelse: 2,017.01Kb Filtype: zip
OS: Win98 / ME Type: Til miniVigor128

Release note: N/A

Men da jeg ville downloade kunne siden ikke vises, så denne mulighed endte desværre blindt.

Tak for hjælpen
Steen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-06 10:52

Så må jeg jo bare finde et link der virker.

Jeg har ført løst fejl på Mini Vigor med opdateringer så det er jo forsøget værd.

http://www.draytek.com/support/download/miniVigor128.php#driver

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 09-06-06 11:07

Tak BjarneD,
Nu fandt jeg driveren og vil arbejde videre med problemet i weekenden. Jeg talte med TDC support, som sagde at jeg skulle prøve at slukke for strømmen til mit ISDN-modem og tænde det igen lidt senere. Det ville måske løse problemet.
Nu har jeg noget at gå videre med i weekenden.
God weekend
Steen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-06 13:09

Held og lykke med løsningen af de snart uendelige problemer.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 09-06-06 19:00

Tak BjarneD.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-06-06 12:05

Nu har jeg kun ét problem tilbage: Den ryde lampe bliver ved med at lyse på PC-en. Den røde lampe plejer kun at være tændt, når den starter op og når den henter data fra harddisken eller internettet. Lampen sidder ved siden af den grønne lampe, der indikerer at der er tændt for strømmen.
Betyder det noget at den røde lampe hele tiden lyser? Brænder harddisken elelr andet i PC_en sammen, når den røde lampe hele tiden lyser?
Hvordan kan jeg få den til at holde op med det???????????????????????????????????
Det håber jeg er mit sidste og endelige problem med denne PC! Så jeg hbåber at jeg kan få svar på det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-06-06 12:31

Det må være harddisk aktivitetslampen, der er tale om.
Jeg tror ikke at den vil brænde sammen fordi harddisken er aktiv hele tiden, men det kunne være tegn på, at der er noget der er aktivt, som ikke skulle være det og det kunne jo være noget der forsøger at gøre noget uønsket og her tænker jeg på malware, spyware eller lignende, men før du begynder at slå kolbøtter af den grund skulle du måske tjekke om ledningerne er monteret korrekt på bundkortet (FrontPanel connectors), som du skriver du har skiftet (motherboard).
Jeg har oplevet at et lille stik til kontrollamper kan være vendt forkert og dermed giver en forkert visning, sikkert fordi strømmen (typisk -) trækkes igennm lysdioden og derved får den til at lyse.
Altså fat i manual til motherboard og tjekke både stik placering og polarisering.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-06-06 19:18

Tak, BjarneD igen for det fine råd. Det vil jeg prøve at se nærmere på. Jo, jeg er evd at være træt af, at jeg ikke kan få denne PC til at fungere perfekt trods månedsvis anstrengelse med at løse problmerne. DEr for har jeg nu helgarderet mig. Jeg beklager at jeg har ulejliget flere gange med samme spørgsmål.
Tak for din hjælp,
Steen

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 166 point
Dato : 11-06-06 20:09

Bare spørg løs. Det går jo fremad.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 04-07-06 11:23

Tak for din ihærdighed med at svare, BjarneD. Det har været en seej omgang at få min PC til at virke. Nu har jeg et nyt lydkort, og den spiller fint CD og lyden fra internetsider med lyd. Men lyden fra Danmarks Radio, www.dr.dk er meget svag og med megen støj. DVD, vil den heller ikke afspille trods at det er en kombineret CD og DVD afspiller, der er indbygget nu. Den skiftede jeg også! Tak for din tålmodige og ihærdige hjælp.