/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
vsync off = lag
Fra : GoaB
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 06-04-06 09:08

når jeg spiller cs og har slået vsync fra for at få højere fps så hakker grafik... men hvis jeg ikke slår vsync fra kan jeg kun køre 60 fps men så køre grafikken også flydene..
nogle der ved hvordan jeg kan få det til at køre flydende med vsync off?
køre med et geforce4 Ti 4200...

håber der er nogle der kan hjælpe ;)

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 06-04-06 10:25

Jeg har samme grafikkort, kører uden vsync, 100fps og det kører flydende.. Måske det er nogle indstillinger i cs?
Kom evt med lidt flere oplysninger, som din spilopløsning, driverversion osv..?

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : GoaB

Dato : 06-04-06 11:46

jeg køre med 600 x 800 i cs..
jeg har den nyeste driver inde fra www.nvidia.com
rate 25000 cl_updaterate 101 fps_max 101

Kommentar
Fra : cire_babz

Dato : 13-04-06 19:25

Vsync går ind og synchronisere din framerate(fps) med frameraten(opdateringshastigheden) på din skærm, så hvis den er sat til 60 hz kan du max kører med 60 fps.

Dit problem er fordi den hopper op og ned, du får godt nok flere fps´s som du selv siger, men det føles som lag da den evt. hopper fra 90 til 60 i splitsekunder.

Du kan prøve at sætte hastigheden op på din skærm og behold vsync til. / Vsync for os musen til at virke mere flyende in-game.

Eller rydde op på din comp, en typisk årsag til disse fps "hop" er mangel på diskplads, "fragmenteret filer"(brug diskfragmentering til at fixe det) eller os er der programmer som tager resourcer fra CS, så tjeck hvilke programmer du har åbne, som evt. kan sinke spillet.

Håber du kan bruge svaret.

Mvh

Steffan