/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
big max vil ikke tage fuld ga
Fra : larslynge
Vist : 371 gange
300 point
Dato : 04-04-06 23:55

Hej
mange point og hente her...

Jeg var på vej på arbejde i dag og da jeg havde kørt 20 min tid ville min big max ikke tage fuld gas.
Når jeg giver den fuld gas trækker den næsten ikke og det lyder som om den næsten kun går i tomgang.
har ikke pillet ved den og den har kørt hele vinteren uden problemer.

Havde lige fyldt bezin på inden jeg kørte ,men er 100% sikker på det er det rigtige benzin jeg har fyldt i, meeeen det gik lidt stærkt kan det være forkert benzin?
eller er det vand da det har regnet rigtig meget idag.

håber der er nogle natteravne der kan hjælpe mig.....

mvh Lars

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-06 01:48

Nej, jeg tror ikke det er vand, men skidt i karburatoren. (Hvis det var vand ville 2% sprit (Helst karburatorsprit) hjælpe.
Hvis du kan få hånden ind, og løsnet spændebåndene omkring karburatoren, så den kan drejes med bunden lidt ud mod dig, kan du skrue bunden af, så det benzin der står dernede i svømmerhuset løber ud. Så skal du skrue den lille messingdyse af (Lig mærke til den størrelse der står stemplet på den, for en anden gangs skyld), pust den igennem, og monter den igen med en fladskruetrækker, saml, og træd nogen gange, til der igen er nok benzin på, til start.
En anden fejlmulighed kunne være skidt i tændrøret, men det tror jeg nu ikke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : larslynge

Dato : 05-04-06 02:30

det vil jeg prøve.....

Tak for hjælpen palle

Mvh Lars

Kommentar
Fra : gossip

Dato : 05-04-06 11:30

Hejsa.

Kørt i 20 minutter.....? den har vel ikke haft sat sig. Det lyder lidt som min gamle, som stemplet satte sig på når den havde kørt nogle kilometer.

Gossip