/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
upload til domæne: simpelt....
Fra : RuneBadune
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 04-04-06 18:32

basic stuff:

Jeg har fået et domæne så jeg kan lægge min flash fil ud som hjemmeside.

Hvordan gør jeg? Er det nødvendigt at downloade et ftp upload program eller kan jeg på en eller anden måde trække filerne over i en web mappe? jeg vil gerne holde det simpelt.

-Rune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-06 18:51

Du kan såmænd bruge Internet Explorer ved at skrive ftp adressen til dit domæne/webudbyder,
Nåren side kommer frem højreklikker man og vælger Log på og så skal du bruge brugernavn og password som du har fået fra webudbyderen.
Når du er på kan du kopiere direkte fra din harddisk og over på serveren.
Firewall kan blokere.

Kommentar
Fra : Mikael2002

Dato : 04-04-06 18:55

Hej Rune

Som BjarneD skriver kan du bruge explorer til det. Jeg vil alligevel foreslå dig at bruge en FTP klient til det. Der findes et hav af dem som er gratis. Gode gamle Commander understøtter såmænd også FTP klienter. Den foretrækker jeg at bruge.

Mvh Mikael
www.mkure.dk

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-04-06 19:10

jeg har domænet: www.stud.a-aarhus.dk/rune.madsen

I explorer skriver jeg ftp://stud.a-aarhus.dk/rune.madsen står der siden ikke kan vises

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-06 19:11

Jamen lad os rygklappe.
www.totalcmd.dk
Jeg bruger den og den kan mange nyttige ting så som pakke og udpakke i alle gængse systemer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-06 19:15

Dit FTP problem i IE skyldes sikkert at rune.madsen ikke er en korrekt ftp adresse
Prøv at fjerne det og nøjes med ftp://stud.a-aarhus.dk/
Husk slash. Højreklik opå den side der dukker op osv.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-04-06 19:18

Jeg har via programmet flashfxp kommet ind på domænet... der har jeg lavet mappen "www" hvori jeg har lagt index.html filen og .swf filen... når jeg går ind på siden sker der ikke noget... hva er der galt?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-04-06 19:24

Jamen er dit domænenavn indentisk med den adresse som du bruger til up-load ??
Det er det nemlig ikke altid!

Min den ene hjemmeside hos TDC bruger et andet navn, hvor upload indgår, når jeg lægger filer ud!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-06 19:25

Man skal normalt ikke lave www mappen selv.
Det er noget som udbyderen har sat op public_html eller www

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-04-06 19:54

severino: ja navnene er rigtige... har i øvrigt haft noget op at køre før, det var bare ikke flash

bjarneD: det ved jeg intet om men når de ikke er i mappen "www" sker der slet ingenting... nu får jeg i det mindste en blank side med navnet "program1"...

Skal der ligge andet i www mappen end de filer der skal uploades?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-06 19:57

Der ligger ofte en htaccess fil, men jeg kan jo se at den side der kommer frem på din url er lavet som en index.html og da den ikke bliver overskrevet af din fil ligger de næppe i samme mappe.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-04-06 20:08

det er fordi det ikke længere er på www.stud.a-aarhus.dk/rune.madsen... den server virker vist ikke, så jeg har uploadet den på et andet domæne: www.manyfest.dk

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 04-04-06 20:26

Den virkede lige før så mon ikke du har fået slettet noget.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-04-06 20:30

ok har fået det i orden nu

det var fordi min html fil af en eller anden grund henviste til en swf fil af et anden navn end den jeg havde publiseret den med...

Bjarne du får pointene fordi du blinker

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 04-04-06 20:31

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-06 20:55

Jeg betragter den ene stjerne som en personlig fornærmelse på egne og øvrige svareres vegne da vi jo ikke kan gøre for at du fjumrer.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 05-04-06 11:10

Betragt det som du vil.

Du får en stjerne fordi du brugte tid på threaten, men du kunne ikke besvare mit spørgsmål så hvorfor skulle du ha mere?

Hvis man kunne lukke en threat uden at godkende en besvarelse havde jeg gjort det her.

Jeg fik svaret på www.eksperten.dk.

Fortsat god dag!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 11:37

Du fik lige præcist svar på det du spurgte om, men det kunne du jo ikke finde ud af