/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Darwin - Videnskab?
Fra : ingeliseSuper
Vist : 547 gange
40 point
Dato : 02-04-06 16:48

Til de arbejdsløses og udstøttes oprejsning:

Charles R. Darwins (1809-82) såkaldte pionerarbejde “Om arternes oprindelse ved naturlig udvælgelse”, 1859, skal man ikke ignorere, selvom Darwin selv indrømmede sent i sit liv (faktisk på sit dødsleje), at han havde skrevet den for tidsånden. Først i femte udgave af sin bog ”Arternes Oprindelse…” formulerede han sin teori hårdt presset af de fine selskaber omkring ham.

Videnskab eller myte?
”Den stærkeste overlever” ved naturlig udvælgelse og ”Herre-racen”. Kunne man forestille sig debatter omhandlende sociale og offentlig politiske emner fra 1870-erne og til og med 1910-årene med en åbenhed og følsomhed til at underbygge sine påstande uden Darwinismen?

Først Kommunismen eller rettere Bolshevismen i Sovjet, så kom John Maynard Keynes’ New Economics-forsvar i 1930-erne og den amerikanske version med New Deal under T. Roosevelt, så udpræget med racerne i Nationalsocialismen vel 1919-1945, Ny-Marxismen i 1970-erne og Nyliberalismen i begyndelsen af 1980-erne kombineret med Europa-integrationens planøkonomi. Og kulturmødet under Internationalen med liberalistiske og socialistiske apostles velsignelse fra begyndelsen af 1980-erne. Kunne disse ismer have båret udviklingen uden støtte også af Darwinismen, men skulle der til sidst mere til? De brugte den dog alle, og det er sigende.

Kan man måske konkludere, at alle ismer har samme endemål: At samle tilhængerne på toppen og nedefter efter troens styrke og sende de andre på historiens pøl, som det så formfuldendt udtryktes af vore egne isme-forkæmpere i 1970-ernes Danmark?

Jeg givet ikke neandertalis, har kun været her i cirka 40.000 år og ved ikke, hvorfra jeg stammer.
Aberne har Dawin således ikke bevist er mine forfædre (m/k).
Det er nok muligt andre her på tråden nedstammer fra aberne. Det skal bestemt ikke afvise.

Ingelise

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 02-04-06 17:08

Det er i al fald betydeligt nemmere at tro der står en guddommelig kraft bag al tings skabelse, end det er at bevise det modsatte

Er det ikke lidt tankevækkende at alle ismer er menneskeskabte? De er alle skabt med det ene formål, at dokumentere/dømme/vejlede etc. etc. Prøv om du kan nævne en isme der ikke er det. I modsætning til den kristne tro. Her finder du ingen ismer.

Kommentar
Fra : ingeliseSuper

Dato : 02-04-06 17:23

anyway
Du har vist fuldkommen ret. Nej, ingen isme uden det du skriver.
Og så er der en anden ting, måske:
Ved at tro på den kristne gud, så sikrer man sig ikke at få nogle skøre ideer eller falde for én, der med sikkerhed kikser hver gang p.g.a. sit korthus-format.

Ingelise

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-04-06 17:25

Anyway... det er en ommer LOOL

Katolicismen - Protestantismen

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 02-04-06 17:48

klumme:
Citat
Anyway... det er en ommer LOOL

Katolicismen - Protestantismen

Beklager klumme, men du er på vildspor. Inden for kristendom er der ikke noget der hedder Katolicismen eller Protestantismen. Det er stadig menneskeskabte ismer og har intet med den guddommelige åbenbarede kristendom at gøre (Bibelen)

Kommentar
Fra : ingeliseSuper

Dato : 02-04-06 17:50

Klumme

dingledusk:
pessimisme, skepticisme, analfabetisme, idiotisme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-04-06 18:05

Øhhh Anyway...... Er Katolicismem og Protestantismen ikke retninger inden for kristendom??

Ingelise.
Citat
pessimisme, skepticisme, analfabetisme, idiotisme

har da vist ikke noget med religion at gøre, bortset fra dit lidt hjemmestrikkede ord "idiotisme" Det passer til gengæld fint

Kommentar
Fra : ingeliseSuper

Dato : 02-04-06 18:46

klumme
don't underestimate me:
udgangspunktet var isme, jeg så straks dit forsøg på at være smart. ikke her

Kommentar
Fra : sandtatsige

Dato : 02-04-06 19:24

klumme
kan ikke sin linquistic
Hvad med?
6 røde pølser + 2 par røde gummistøvler = national socialisme + international socialisme

Kommentar
Fra : sandtatsige

Dato : 02-04-06 19:26

lad afsporings-fjolset være
Lad os hellere høre om selskaber der presse Darwin

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-04-06 19:37

LOOL Landsbytoser.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-06 19:50

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-06 19:56

Min folkevogn er til salg. Kun 12.000

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-04-06 20:36

Jeg har fusket lidt med:

Citat
Er det ikke lidt tankevækkende at alle [B]religioner[/B] er menneskeskabte? De er alle skabt med det ene formål, at dokumentere/dømme/vejlede etc. etc. Prøv om du kan nævne en [B]religion[/] der ikke er det.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 02-04-06 21:00

Klumme:
Citat
Øhhh Anyway...... Er Katolicismem og Protestantismen ikke retninger inden for kristendom??
Jo, men prøv lige at forstå det ret. Kristendom er baseret på overleveringer, skrifter, m.v. nedfældet i Bibelen. Bibelen nævner hverken Katolicisme eller Protestantisme. hvis man er troende jvf. Bibelen, er man kristen Alle mulige trosretninger, hvad de end måtte hedde, er noget menneskene har fundet på.

BertelBrander: Det er tankevækkende at du kan skrive så megen uforståeligt bavl.
Læs så det jeg skrev en gang mere Hold dig så til emnet og stop dit fuskeri
Citat
Er det ikke lidt tankevækkende at alle ismer er menneskeskabte? De er alle skabt med det ene formål, at dokumentere/dømme/vejlede etc. etc. Prøv om du kan nævne en isme der ikke er det. I modsætning til den kristne tro. Her finder du ingen ismer.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-04-06 21:04

Jeg forsøgte blot at gøre opmærksom på at religioner (lige som ideologer) er skabt af menesker.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-04-06 21:06

Eller skulle jeg sige: At jeg tror at alle religioner er skabt af menesker. Det er for mig at se en direkte følge af at jeg ikke tror at der er nogen gud.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 02-04-06 21:43

BertelBrander -> det er da helt fint du fravælger at tro, men hvad kan videnskaben med alle deres "ismer" egentlig bevise når det kommer til stykket, m.h.t. livets store spørgsmål Menneskets skabelse og eller udvikling fra aberne (darwinisme) Livets opståen, Universets gådefulde skabelse (Big Bang) osv. Man opererer med en masse teoretiske "beviser", at sådan må al ting være sket.
Jeg vil nedlægge dem påstand, at Darwins "abeteori" ikke holder vand, men det er en lang forklaring.
Videnskaben holder fast i darwinismen, for det er da til at forstå

Hvis du kan bevise Gud ikke findes, skal jeg bevise at han gør.

Tænk over det til i morgen - har ikke mere tid i dag.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-04-06 23:13

Jeg kan ikke bevise at Gud ikke findes og du kan ikke bevise at han gør.
At tro på gud eller ikke er noget man vælger.

Og jeg er enig i at videnskaben ikke har svaret på alt, men jeg vælger at tro at Darwin havde mere ret end biblen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 21:25

..og uagtet hvad der er sandt eller ej så vil jeg henholde mig til dette website
http://www.bjarne-d.dk/rotfl.htm

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-04-06 00:16

BertelBrander -> Jeg har af og til mødt mennesker, som har fået mig til at tvivle på, om nogen af os mon alligevel ikke er i familie med aberne.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-04-06 00:36

Når man ikke har flere argumenter kan man jo altid prøve med mudder...