/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mine aner
Fra : ernap
Vist : 732 gange
20 point
Dato : 31-03-06 14:36

Jeg søger oplysninger om min Bedstemor Maren født krog Jensen gift Jespersen
som i 1906 boede i Alsted sogn på Mors.
Har søgt på nettet og ingenting fundet så hvis der er nogen som bor i nærheden af landsarkivet i viborg og vel søge der for mig så vel jeg blive meget glad for det.
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 20 point
Dato : 31-03-06 16:01

Dette kunne være familie/evt. forældre og søskende
Det er ikke mange oplysninger du kommer med, måske fordi du ikke har dem!!!!!

Samtlige personer i husstanden
thisted, Morsø Nørre, Alsted, Alsted By Alsted Sogn, , Et Huus, 46, FT-1870
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Jensen, 44 , Gift, Huusfader, Smed, Jørsby Sogn Thisted Amt
Karen Poulsdatter, 40 , Gift, Huusmoder, Hans Kone, Tødsø Sogn Thisted Amt
Johanne Jensdatter, 15 , Ugift, Datter, Forsørger af Forældrene, Tødsø Sogn Thisted Amt
Niels Jensen, 13 , Ugift, Søn, Ligeledes, Alsted Sogn Thisted Amt
Karen Jensdatter, 11 , Ugift, Datter, Ligeledes, Alsted Sogn Thisted Amt
Jens Jensen, 4 , Ugift, Søn, Ligeledes, Alsted Sogn Thisted Amt
Mads Krog Jensen, 2 , Ugift, Søn, Ligeledes, Alsted Sogn Thisted Amt

MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : ernap

Dato : 31-03-06 16:27

Tak for svaret modersvilje.
Muligvis er det noget jeg kan bruge jeg ved også at hvad mine oldeforældre hed til fornavn hed Sidsel om det med S eller Z ved jeg ikke og Tøger men om det Thøger eller Thyger
Min bedstefar hed Kresten Jespersen og kom fra Flade sogn og hans forældre hed Søren og Marie
og ved at min har fortalt os at han var familie til jørgensen og Bukh i flade.
jeg har lyst til at vide mere om mine aner deroppe.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 31-03-06 19:25

Her har du en del Bukh fra Flade

9. Jens Jensen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 07 OCT 1848 Flade, Flade, Thisted, Denmark

10. Jens Pedersen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 11 FEB 1815 Flade, Flade, Thisted, Denmark

11. Poul Moller Jensen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 11 JUL 1845 Flade, Thisted, Denmark

12. Peder Mortensen Jensen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 12 FEB 1844 Flade, Flade, Thisted, Denmark

13. Lars Jensen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 05 SEP 1847 Flade, Flade, Thisted, Denmark

14. Morten Christian Jensen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 07 OCT 1850 Flade, Flade, Thisted, Denmark

15. Niels Lynngaard Jensen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 24 AUG 1853 Flade, Flade, Thisted, Denmark

16. Jens Pedersen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 11 FEB 1815 Flade, Flade, Thisted, Denmark

17. Sidsel Jensdatter Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1778 Flade, Flade, Thisted, Denmark

18. Poul Moller Jensen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 11 JUL 1845 Flade, Thisted, Denmark

19. Niels Pedersen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 22 MAR 1818 Flade, Flade, Thisted, Denmark

20. Peder Mortensen Jensen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 12 FEB 1844 Flade, Flade, Thisted, Denmark

21. Lars Jensen Bukh - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 05 SEP 1847 Flade, Flade, Thisted, Denmark

Fundet på: http://www.familysearch.org/Eng/default.asp
Det andet fandt jeg på: http://ddd.sa.dk/d4/dddweb/asp/dddform.asp

Mvh
Modersvilje

Kommentar
Fra : ernap

Dato : 01-04-06 08:26

takker for svaret

Kommentar
Fra : ernap

Dato : 01-04-06 08:33

Maren Født Krog Jensen Er nok født omkring 1885-88
For hun blev kun 73 år omkring 1961 da hun døde
og hun fik omkring 10-12 børn det er også hvad jeg ved

Kommentar
Fra : ernap

Dato : 12-10-09 22:40

Jeg har fundet min Bedstemor Maren Krog Jensen er født i Tøving, Galtrup sogn