/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fredagssangen af Tæskeholdet
Fra : Pelle79
Vist : 5173 gange
100 point
Dato : 31-03-06 14:07

Søger akkorder og tabs til hele Fredagssangen. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 31-03-06 14:38

Hej,

http://hn.hjem.wanadoo.dk/tabs/sangen.txt

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-03-06 15:30

Melodien er jo en gammel en, skrevet af Bent Fabrisius Bjerre, måske det er nemmere at kigge under ham??

MVH

Kommentar
Fra : Pelle79

Dato : 31-03-06 15:58

Det var et udmærket link, lawitt, men den mangler den del, hvor Casper synger "Så kom nu alle mine venner, og ta at hjælp mig lidt på vej...".
Det er en fin hjælp, at Bent Fabricius Bjerre har skrevet melodien, men hvad hedder dén isåfald?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 31-03-06 19:01

Hej,

http://home.worldonline.dk/tryl/taeske/faq.html

Det er jinglen til den gamle TV-program "Pusterummet", skrevet af Bent Fabricius Bjerre.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 31-03-06 19:06

Du kan få hans hæfte her:

http://keyboard.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=6126

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Pelle79

Dato : 31-03-06 20:37

Jeg må endnu engang takke for de gode indlæg Lars, men det eneste jeg ønsker er akkorderne til hele sangen ;)

Kommentar
Fra : Pelle79

Dato : 31-03-06 21:01

Tak for de mange forsøg, men ingen af dem har rigtigt svaret på mit spørgsmål...

Jeg har selv fundet de manglende akkorder til mellemspillet, og de er:

Dm7 C7 Gm7 C7
Så kom nu alle mine venner, og ta at hjælp os lidt på vej... etc.

pelle79

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 31-03-06 21:45

Hvo intet vover intet vinder...

Kommentar
Fra : Shippy

Dato : 02-04-06 14:28

Hej Alle

En kanon god hjemmeside til at finde gode tabs og akkorder er www.avz.dk hvor fredagssangen også er på..

Shippy