/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
flexrate vs frit forbrug???
Fra : Jens43
Vist : 709 gange
50 point
Dato : 27-03-06 18:53

Hej Venner...

Kan nogen fortælle mig hvorfor jeg skal vælge at betale 369 kr fast pr måned for en langsommere forbindelse end for eks. Telia flexrate 2Mbit/s for max 350 kr. pr måned?????Flexraten er vel mindst lige så god som en frit forbrug forbindelse eller hvad???? er der et men????
en 2 Mbit forbindelse koster jo trods alt mere hos de øvrige udbydere med frit forbrug..Jeg forstår det altså ikke.....Hjælp

Mange hilsner Jens

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 27-03-06 19:12

Hejsa

Der er en grænse i dit forbrug på flexrate, denne er 10 GBytes.
Skal du bruge mere end denne grænse angiver, skal du ifølge Telia's hjemmeside betale 10 øre pr. Mbyte. Se nedenstående link :

http://www.stofa.dk/flexrate/princip_flexrate.php

Dvs at efter 10 GB trafik via flexrate vil en ekstra GB koste :

1024 x 0,1 kr. = 102,4 kr. pr. GB

og på en almindelig ADSL har du ikke denne begrænsning, denne kan for fuld speed trække ca. 600 GB på en måned.

Så så længe du ikke bruger siden til andet en at hente mail og surfe en smule på kan det betale sig, ellers koster det kassen igennem Telia.

Samtidig er du bunden af en minimumspris på 100 kroner om måneden ligemeget dit forbrug.

Det er det Telia forstår ved flexrate.

Mogens
http://www.easywebhost.org/
Webhotel fra 7. kr. pr. måned.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 28-03-06 01:03

Prøv at se www.stofa.dk de har også andre hastigheder med frit forbrug 4mbit/s til 499,00
er du heldig at rende ind i en kampagne er prisen 400,oo

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 28-03-06 01:05

Glemte at fortælle at det ikke er alle steder at du kan få stofa

Kommentar
Fra : coolman

Dato : 28-03-06 19:38

Her finder du det billigste abbonement på adsl: http://www.internetkvalitetsguide.dk/
sorteret og med næsten alle selskaber. Cybercity har et godt ry...