/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Database eller?
Fra : klanger
Vist : 662 gange
100 point
Dato : 26-03-06 21:31

Hej. Ville høre om nogle ved om der findes en form for databaser hvor f.eks serværdigheder o.lign er listet, så man selv er fri for, at skal finde (liste) disse i forvejen "offentlige" steder.

Håber der er mening i det jeg beder om.

Lidt orientering: Laver en hjemmeside (turist side) hvor vi gerne vil give brugerne så mange oplysninger som muligt.

Og det er noget, at et arbejde hvis jeg skal sidde og finde f.eks alle kroer, restauranter osv. enkeltvis..... og jeg skal helst have så mange oplysninger som muligt på hvert sted.

Det kunne jo være en havde en idé

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 26-03-06 21:34

Undskyld, men jeg glemte at høre om dette egentligt er det rette forum?

Ellers vil jeg gerne hvis en ville oplyse hvor jeg så skal ligge mit spørgsmål!

Tak...

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 26-03-06 22:06

hmm søg efter databaser på google også den type databaser du vil finde selvfølgelig...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-06 23:04

http://www.multimap.com/

Er et godt verdenskort. Der er også links til oplevelser. Prøv at gå ind og undersøg værktøjet.

Zoomer du for eksempel ind på Herning, får du gode kort over området, MEN, og det er det vigtige,

du får også adskillige muligheder for hotelbestillinger m.m.m.

Ellers kan jeg anbefale:

Kort og Matrikelstyrelsen: http://www.kms.dk/

Skov og Naturstyrelsen: http://www.skovognatur.dk/forside/

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 26-03-06 23:24

Prøv at skrive til krak, eniro eller de gule sider med dit spørgsmål, de har alle 3 fagbøger med geografiske værktøjer.

Eller kig efter branchebestemte hjemmesider som http://www.krohotel.dk/ og dansk camping union.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-06 00:13

M.h.t. Kategori:

Teknologi / Administrative / Andre administrative

Synes jeg er rigtigt. Så det helt fint.

Det jeg har gjort, er at henvise til steder hvor du kan finde den slags oplysninger. Det ville selvf. være smart om du kunne downloade den slags opl. og bruge dem på din egen hjemmeside. Det kan du sikkert godt, men det koster PENGE, og er ikke specielt nemt.

Sorry, men SÅ nemt er det altså ikke at tjene en milliard på IT.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-06 00:19

Hej Klanger -> Hvorfor tror du at nogen af os har lyst til at svare dig? Du har 13 spørgsmål hvor du HAR fået svar, men du GIDER ikke lukke dem. Fy Fy Skamme.

Tag dig sammen og vis dig som en ordentlig kandu'er. Så kan vi tale sammen igen.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 27-03-06 09:09

Undskyld.......

Jeg har desværre ikke været opmærksom på systemet her på Kandu dengang i 2004.

Og nu.....

Undskylderjeg har haft flere ubesvarede og ikke accepterede spørgsmål liggende.

Jeg skal efter bedste evne..!!!! gøre alt for, at overholde Kandu reglerne.

Vil nødigt undvære de mange gode svar jeg har modtaget og accepteret....! igennem årene.

Jeg ved ikke lige om det behøver være en lille milliard jeg skal tjene....mindre kan gøre det

Men nu er jeg altså i gang med, at lave en side og vil selvfølgelig gerne have så mange oplysninger som muligt på siden.

Og indtastningsarbejdet med, at liste alle disse oplysninger er ikke det mest spændende der findes, så hvis der havde været en "genvej".....ja.....!

Jeg venter lige lidt om der skulle være andre svar, og så skal jeg nok huske, at lukke svaret!!!!

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 27-03-06 19:54

Tak for svaret arne.jakobsen. Selv om jeg ikke kom længere!!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-06 20:38

Hej igen klanger. Fandt lige denne også. Du kan jo så linke til siden eller en del af den.

http://www.margueritruten.tv/

M.v.h. Arne