/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mistede filer
Fra : frederikshavn
Vist : 555 gange
200 point
Dato : 26-03-06 16:35

HJÆLLLLLP,jeg har ved en fejl kommet tille at slette ca 300gb,det var min lager disk der røg sig en tur,og der lå nogle meget vigtige programmer m.m jeg skal bruge,er der en måde man kan genoprette de filer m.m,jeg mistede,og en guide måske,det ville være dejligt

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 16:39

Det kan ske for den bedste

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-03-06 16:41

Den gode PC inspektør kan finde meget http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
- og programmet er på dansk og gratis.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 26-03-06 16:43

har du formateret harddisk eller bare slettet det hele?

Vis du har formaterert den kan jeg ikke hjælpe dig..
men har du bare slettet det er der ingen grund til panik.
Windows er jo rimeligt skod, og derfor sletter windows ikkede filer du fjerner.
(en fil i windows slettes kun vis den overskrives)
Ergo, vil der altid ligge et eller andet tilbage så du kan gendande dem ... >.<

Den nemme men lidt usikr metode er at bruge system gendannelse i menuen start.
den lidt sværre måde som virker meget bedre, og uden risiko for at fucke det hele op, er ved at hente et program specialt til at gendanne slettede filer med. Jeg kan ikke navnet på sådan et program, men jeg er sikker på at du kan hente et gratis et på www.download.com

Mvh. Daniel.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-03-06 16:45

Nu ved vi, hvordan din PC ser ud inden i http://fun.from.hell.pl/2005-03-30/gingerbreadCPU.jpg
(kunne ikke lige lade være)

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 26-03-06 16:48

haha :)

Kommentar
Fra : steno

Dato : 26-03-06 16:48

hej frederikshavn, det lyder godt nok trist, men jeg må nok sige at jeg kender det alt for godt at man lige kommer til at dumme sig og så er filerne sku væk, men der findes heldigvis mange programmer som kan genskabe en stor del af dine filer
du kan feks bruge Norton Ghost eller som Balcanard er inde på med PC-Inspector, ellers kan man altid søge på google efter File Recover(y)

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 26-03-06 16:50

præist steno... som Balcanard og jeg lige har sagt ..

Kommentar
Fra : steno

Dato : 26-03-06 16:51

Men ellers er der jo altid den mulighed at ringe til APG, de er eksperter i genskabelse, har jeg hørt.. HAHA

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 26-03-06 16:58

problemet skete da jeg skulle instal.win xp,jeg havde købt 2stk wd raptordisk,men glemte at pille mit lager drev fra,så windows blev instal.på alle drevene,SURT

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 26-03-06 17:17

Hej, inden du gør noget så check den her:

http://www.diydatarecovery.nl/

Jeg har selv brugt iRecovery et par gange med gode resultater

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 26-03-06 17:40

Prøv dette. Det har hjulpet mig op til flere gange og det kan finde dine igen!
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-03-06 17:45

Mange recovery programmer klarer opgaven, også selv om disken bliver formateret af windows, men analysen tager en hel dag, og filerne kommer tilbage hulter til bulter, og ikke i deres oprindelige mappe.
Men det som er overskrevet af windowsinstallationen, kan du ikke redde, det kan muligvis recoveryfirmaer, men deres pris starter ved 10.000kr
VH Palle Hansen
PS: Det er vigtigt at der ikke skrives mere på den disk, for hvergang går der noget tabt.

Kommentar
Fra : lras

Dato : 26-03-06 18:33

Den der med 10.000 i start gebyr havde jeg også hørt. Men så hørte jeg om
Quattro Datarecovery
Hjulebæk 2, Gelsted
4160 Herlufmagle.
www.diskhelp.dk

De tager 400 kr for en analyse og så op til 1500 for recovery.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 18:48

Bruger du dette,
http://www.oo-software.com/en/products/oodiskrecovery/
Tager det Ca. 1 time Pr 20 Gigabyte, og alt bliver samlet pænt, i hver sin mappe.
Har brugt det mange gange, og genfundet filer, som lå på en ny Xp installation.
Og filerne er lagt pænt, en hver sin mappe, så intet rod her.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-05-06 22:48

Hej, fik du reddet dine ting?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 23:39

Gad vide hvorfor den disk skulle slettes for.
Du kan hente ALT igen med O&O, men disken det skal ligge på, skal være større end disken der skal reddes.....

Har åbentbart været her............

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 09-05-06 12:05

Ja, sofus.dk har ret. Jeg har selv prøvet O&O og det virker perfekt.

Tak sofus.dk, du burde lave et tip med det

Mvh. Lars