/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Autorun i regedit.exe
Fra : amandaKanDu
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 26-03-06 12:57

Min XP home er holdt op med at starte cd'er automatisk når man lægger dem i drevet.

Jeg har læst et eller andet sted at man kan få den til det igen i registreringsdatabasen ved at sætte den fra 0 til 1??

Men hvilken mappe i registreringsdatabasen skal man gå ind i for at ændre det?? og hvordan gør man det helt nøjagtigt??

hilsen amanda

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 26-03-06 13:13

Sådan gør du :

Klik højre musetast på start
vælge egenskaber i menu der kommer frem
Klik på fanen "automatisk afspilning"
i den første dropdown boks, der hvor der sikkert står "musikfiler" vælger du "musik-cd" og en bolle i "vælg en handling, der skal udføres"
vælg derefter "afspil lyd-cd bruger windows media player"
Tryk derefter på "anvend" og "ok".

Nu vil din windows afspille en musikcd, hvergang du indsætter denne i dit cd-rom drev, samme metode bruger du hvis du ønsker en dvd-film eller lignende til at starte automatisk.

Så glem alt om registreringsdatabasen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 13:31

Fremgangsmåden er god nok, men det er ikke i Start du skal højre klikke, åbn Denne computer og højre klik på det CDdrev som vil sætte til at starte automatisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 14:04

Tænker du en script der kan slå autorun til og fra så læs her hvordan: http://bucarotechelp.com/computers/wintips/95012201.asp?page=2&x=24&y=10

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-03-06 14:19

1. der er IKKE nogen fane der hedder Automatisk afspilning, hverken når jeg ser på egenskaber for start eller går ind på cd drevet i denne computer??????

hilsen amanda

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-03-06 14:23

det jeg gerne vil have cd'en til er, at når den læser en autorun fil, så skal den starte automatisk.
Det gør den OK med musikfiler, men ikke med programfiler.

hilsen amanda

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-03-06 14:42

Hejsa

hvis det ikke virker med denneher
åbn "denne computer" højrekik på dit cdrom drev >> automatisk afspilning
"gendan standarder"

så er der denne mulighed hvis det er XP du bruger....

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CDRom]
Value Name: Autorun
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0=disable, 1=enable)