/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Mere lyd, Daelim Daystar VL125
Fra : Ndamm
Vist : 863 gange
20 point
Dato : 26-03-06 00:37

Gode råd søges hurtigst muligt til hvordan jeg får mere lyd på min motorcykel. Enten via de eksisterende udstødninger eller via en ny. Min motorcykel er en Daelim Daystar VL125.

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 20 point
Dato : 26-03-06 09:27

Ja - du kan sætte en gammel Triumphpotte på.
Eller pille indmaden ud af den originale eller bore huller .
Du skal være opmærksom på at den originale potte er afstemt efter motoren.
Så du skal kontrollere at motoren bagefter får den rette benzin/luft-blanding.
Så vær forberedt på at karburatoren skal dysses om.
Det er sjældent at "pottetuning" giver bedre ydelse tvært-imod. Men det larmer.
Nilsg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-03-06 12:36

Jeg er helt enig med nilsg, at det kan være en særdeles dårlig ide, at begynde at ændre på det, og lige et par tilføjelser:

Motoren kan blive for varm og tage skade, ( grundet forkert blanding og at tændingen skal justeres om)

Benzinforbruget kan stige drastisk ved det selv om ydelsen bliver mindre, og så en ting mere:
Det er hammerulovligt, og du vil stensikkert blive jaget direkte i synshallen såfremt du bliver stoppet på den, og der går de lige ind og kigger i typegodkendelsen, og så laver de en støjmåling, og såfremt den afviger fra det i typegodkendelsen angivne, får du kørselsforbud.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Ndamm

Dato : 26-03-06 14:33

Hej Niels

Tak for svaret! Jeg er ikke interesseret i en "Larmepotte" men mere den der "hule" kraftige lyd. Jeg må indrømme, at jeg ikke har den store ekspertise omkring det tekniske på en motorcykel, men jeg kan se at indmaden er nittet fast.

Jeg er mest til en løsning, hvor man ikke beskadiger den originale lydpotte så den kan laves "stille" igen. Tror du at http://www.laserexhausts.com/en/module/CATALOGUE_BIKES/bike-exhausts.html kan bruges?

Hilsener fra Nicolaj

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 26-03-06 19:13

Hej Nicolaj!
Det ligner samme motor, men passer beslag mv?
Jeg syns at du skal spørge den danske forhandler:
Company name : Masi Import a.p.s.
Telephone : +45-594-70046
email : info@masi-import.dk
nilsg