/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Køb af accespoint
Fra : mitte
Vist : 1656 gange
50 point
Dato : 25-03-06 01:32

Hejsa

Jeg har cybercity adsl og telefoni.
Da jeg gerne vil have trådløs internet vil jeg købe et accespoint jeg kan sætte i min telefoni-router, men hvilket skal jeg lige vælge?
Jeg har kigget lidt på edb-priser.dk men jeg ved ikke rigtig hvad der er vigtigt at kigge efter.
Det skal virke indendørs 50 meter da min udlejer skal på samme linie. Så meget har jeg dog fundet ud af.... Men virker alle accespoint til alle routere?
Jeg har kigget lidt på denne, da prisen også er ok... der er jo nogle der koster helt op til 1000 når man søger på edb-priser, men vil dette været et godt køb til mig formål?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150547

På forhånd tak

Mvh Gitte

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-06 14:29

Den er OK..
For at få 50 meters rækkevidde får du brug for forstærket antenne - sandsynligvis retningsbestemt.

http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJXStvhLPG3yV3oVIp7j6ltbNlwaaRp7jwkEz2onGQTo48EB9fky+OxbR9MtOfIa4OwHdK58jUO

Denne burde række, hvis blot linien fra accesspunkt til modtageren ikke går på skrå gennem flere vægge. Hvis det ikke kan undgåes at linien mellem accesspunkt og modtagere går på skrå gennem vægge, så skal du vælge en stærkere.
24-1400 eller 70-1000
Se her:
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oUoB3h6ltbNlwaaRp7jwkHT2onGQTo48EB9fkzKHjLUoZtunfa4M=

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-03-06 15:26

Du kan roligt vælge den D-Link som du har set på.
Da den skal tilsluttes din router med et kabel, så kan du vælge en kabel længde, som gør det muligt, at du kan flytte rundt med dette AP, til du opnår den bedste position.

Hvis signalet stadig viser sig, at være lidt svagt, så er det at du skal se lidt nærmere på antennerne, både på AP og den PC der skal bruge signalet. - Antennen er 90% af et trådløst anlæg. Uden en ordentlig antenne, ingen forbindelse.

Som JensT beskriver det, så prøv lige at fortælle om de forhold du vil placere dette udstyr under. Her tænker vi på etage-niveau, og antal vægge imellem de to punkter.

Når du så kommer så langt, så kommer du igen, så skal der nok være en del staldfiduser til hvordan du får det hele til at spille sammen.

Kommentar
Fra : mitte

Dato : 27-03-06 12:58

Mange tak for jeres svar...

Huset er en stor villa hvor jeg har to værelser i kælderen. Routeren er placeret i det bagerste rum så som sådan skal den nå igennem en del vægge..... eller op af en kældertrappe og ind af to eller 3 døre og så advanceret er forbindelsen jo nok ikke at den kan finde ud af det. hehe

Altså min udlejer bor på "1 etage" og jeg bor i kælder, så der er loftet imellem os, men det er vel sådan set nemmere at gå igennem end vægge?
Men jeg vidste slet ikke man kunne købe en ekstra antenne, det synes jeg er vildt smart, så kan det jo ikke gå helt galt. Min computer er en HP, (HP Pavilion zv5416 ) jeg kan vel godt gå ud fra at HP overholder de standarder der er med at samarbejde med AP?

Mvh Gitte

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-03-06 19:12

Muligheden er også at du udvider dit trådløse netværk med en repeater. Den skal blot opsættes et sted hvor signalet stadig er rimligt godt. Så forstærker den det og sender det videre.

Linksys har en, som jeg selv har i kikkerten, og jeg ved at "ferik" også har et godt øje til den. Måske har han allerede købt den til sit nabo netværk, så han måske kan komme med en kommentar til den.

Prøv at se den her: http://www.computerne.com/p/75142.htm

Godkendelse af svar
Fra : mitte

Dato : 12-04-06 18:38

Tak for svaret JensT.