/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
WMA til MP3
Fra : onkelkeld
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 24-03-06 15:35

Skal have lavet nogle musik filler, der ligge i WMA lavet om til MP3, filerne ligge på harddisken og skal tilbage her til, har flere programmer der godt kan, men kun ud til cd, eller fra cd, og det er ikke lige det jeg skal bruge nu, for de musik filler jeg har ligger kun på min maskine, og skal tilbage der til i mp3 formattet.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 24-03-06 16:22
Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 24-03-06 16:24

bare spørg hvis der er noget du vil vide om programmet

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 24-03-06 16:48

Har hentet, men fatter ikke en meter af hvordan jeg gør, kan ikke ret meget engelsk, så det er sikkert bare mig der er snot dum.
Kan jeg tage en hel stak sange, eller skal jeg tage en af gangen fra hardisken og så hvad ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-06 16:50

Du kan sagtens bruge Media Player. Den brænder ganske vist ud på en CD, men da en CD i dag kun koster 1½ kr. burde det ikke være et problem. Efter brændingen kan du så bare kopiere fra CD tilbage på HD'en.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 24-03-06 16:53

Jeg har ingen cd'er at brænde ud på, og det var heller ikke det jeg bad om svar på, jeg vil tager musiken, fra harddisken converter den og lægge den tilbage på harddisken som MP3

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-06 16:58

Undskyld. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-06 17:01

Det var jo ikke for at genere dig. Men det ER altså en mulighed.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 24-03-06 17:13

Ja ok, men det var en mulighed som jeg godt kendte, men du svare jo også bare som så mange andre her inde , ser ofte at spørgsmålene, ikke bliver læst HELT, og så gives der ofte et svar som ikke kan bruges.
Mener ellers jeg gjorde mig umage med at skrive netop det jeg gerne ville have svar på.
Men en gang til mit musik ligge på harddisken, i WMA formatet, det vil jeg gerne converter til MP3, som så skal tilbage på Harddisken.
Har ingen cd'er at brænde på, havde jeg det havde jeg ca.20 programmer der kan klare det, men har ikke kunnet finde et program der kan tage en stak eller et enkelt nummer, og converter det , og sende det tilbage på hardisken.
Men er sikker på der findes brugere her inde, der kender sådan et program, som ikke koster en masse penge.

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-06 18:12

Hej keld, her er et link til et program som kan konvertere alle dine wma til mp3, det er godt nok kun en 14dages prøveversion men de sku også ku nå at blive konverteret på to uger forhådentlig :P, det er meget simpelt program når du har installeret det skal du bare højreklik på det nummer du vil konvertere og klik "Convert to MP3", og så kan du jo altid lave output folderen om så det ryger over på den anden disk.
http://www.wma-mp3.com/all2mp3.exe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-06 19:09

Hej onkelkeld og undskyld jeg bryder ind i dit spørgsmål, jeg er også interesseret i et sådan program, og har læst med de mange spørgsmål der har været om emnet, og haps der var en i stenos indlæg, men men nu står progammet foreløbig en halv time og der sker ikke en fløjtende fis, min konklusion er at med DRM bekyttede filer går det ikke, jeg har indtil nu brugt samme metode som arne.jakobsen foreslog og bliver sikkert ved med det, med mindre steno forklarer hvordan man gør

Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 24-03-06 19:20

Tak for svaret steno.
Fremragende link, det virker, man skal blot være opmærksom på at når man har installeret og maskinen er genstartet, skal man blot gå ind til den fil man vil have til MP3, højre klikke på den , og så vælge conventer til mp3...skide godt steno.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 24-03-06 19:22

Glemte lige at skrive, den kan tage 5 filer af gangen,denne prøve version, det er jo ok, kan da nå en del på 14 dage....ss

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 24-03-06 20:09

Jeg bruger dette lette program som man bare højre klikker på og så kommer der en ny menu frem og der bruger man convers to ....... og voila den er lavet om
http://www.download.com/dBpowerAmp-Music-Converter/3000-2140_4-10440846.html?tag=pop

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 25-03-06 08:16

En skam du ikke nåede at komme med det link først paperboy, der er jo et godt program, som virker perfekt, når man har fået downloade det hele, og det kan tage alle filer på en gang, og så er det ikke bare en prøve version, så til alle jer som læser dette, det link paperboy har skrevet, er skide godt let at bruge, og udløber ikke sådan lige med det samme.