/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Til stl_s
Fra : Jernladyen
Vist : 695 gange
500 point
Dato : 23-03-06 01:47

Jeg synes, det var et super godt tips, du kom med (Superantispyware). Det fangede 69 adware og 1 trojaner, de andre programmer ikke havde fundet. Så nu er de røget ud, på nær Antivir. Den ryger ud til den første, for den burde da vist have fundet trojaneren. Og så holder jeg mig til Superantispyware.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-06 01:56

God ide Jernlady, med at give point for et godt program, men behold din antivirus, Superantispyware fanger og bekæmper spyware ikke virus

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-03-06 02:08

Ja, det ved jeg godt, o.v.n. Men jeg skifter også Antivir ud med Kaspersky. Antivir var god nok indtil for et halvt års tid siden. Nu har den efterhånden sluppet for meget ind, selv om jeg opdaterer den flere gange om dagen. Det er ikke ret længe siden, jeg havde virus. Så bliver jeg sur. Når jeg betaler for noget, så vil jeg også have noget for pengene. Og trojaneren jeg havde nu, var så vidt jeg kunne finde ud af, en keylogger. Gid f..... havde dem, der sidder og finder på sådan noget.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-06 02:16

Citat
Gid f..... havde dem, der sidder og finder på sådan noget
Jeg irriteres også af sådan nogle kanaljer, og så skal vi bruge tid og penge på at holde skidtet ude det er nok kun det bedste af det bedste du bruger! Har du købt Kaspersky? ellers burde måske se nærmere på Nod32 nogle siger det er verdens bedste, jeg bruger selv Bullguard

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-03-06 02:53

Nej, jeg har ikke købt Kaspersky. Jeg har bare hørt/læst, at den skulle være den bedste. Men Bullguard virker nu også interessant. Og de har en prøvetid på 3 mdr., så jeg har lige downloadet den. Men jeg installerer den ikke før i morgen. Den er åbenbart både antivirus og firewall på en gang. Og sjovt nok, så havde min samlever og jeg lige akkurat talt om, at det ville være rarest at have det hele i en. Har Bullguard sluppet noget ind hos dig??? Hvor tit er der opdateringer til den??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-06 03:41

Der er sluppet noget ind, men ingen skade sket, Bullguard fanger skidtet når det vil aktiveres og jeg regner med at jeg er godt beskyttet nu hvor Superantispyware er installeret, jeg hentede prøveversionen af betalings programmet og regner med at købe det, en scanning fandt og fjernede lidt, ikke helt vild farlig, jeg havde lige kørt Spyboot som intet fandt: Bullguard opdaterer automatisk lige så snart der er en opdatering bliver den hentet, jeg har kun haft 1 uheldig oplevelse med Bullguard, når computeren startes kontakter Bullguard nettet for kontrolere licens og opdateringer, en gang kunne programmet ikke komme i forbindelse med serveren og lukkede ned der sad jeg uden firewall og antivirus!!! jeg gik ikke på nettet den aften. Bullguard er på dansk men kommer du ud for en virus der ikke sådan lige lader sig fjerne, fore slår programmet selv at kontakte support og indenfor max 2 timer får du en mail om hvordan du løser problemmet (på engelsk) de skriver på et let forståelig sprog, og jeg har uden problemer kunnet forstå teksten og fjerne bæstet: Hvis jeg var bredre udi det engelske ville jeg maile til dem og foreslå at programmet dog blev "oppe" og beskyttede med firewall og gamle opdateringer, selv om der ikke er kontakt til hjem serveren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-03-06 04:08

Jeg har downloaded Superantispyware i dag, testet det. Det virker, og så er DEN ikke længere. Men det gør Ad-Aware også. Hvis I ikke har installeret Ad-Aware (Gratis) så er I da nogle fjolser. Hvorfor hidse sig op over et nyt system, der IKKE er en skid bedre en et gammelt system. Det nye system kan INTET som Ad.Aware ikke kan. Det nye system er bare dobbelt så langsomt. Tag jer nu sammen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-06 04:30

Det er din oplevelse arne.jakobsen, Superantispyware har fået 5 stjerner af spywarefri!!!!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-03-06 04:36

o.v.n. - Undersøg tingene selv. Tror du også at det er dejligt at blive røvpulet, bare fordi du læser det i et eller andet blad? Bladene SKAL sgu da have noget at skrive om en gang imellem. Det er det DE lever af. Tænk og forstå.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-06 08:25

Det der har du ikke en skid forstand på Arne så LUK!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-06 08:34

AdAware får kun 3 stjerner af Spywarefri, og det skal suppleres med Spywareblaster for at være godt nok.
Personligt anvender jeg (licensversion) Ewido der sælges og anbefales med 5 stjerner af spywarefri.
Ewido har den fordel at den også fortæller hvad den finder og giver en risiko vurdering og så har de en support line hvor man kan sende mistænkelige filer og få andre gode råd.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-03-06 13:57

Arne, bare så du ved det, så er du d.d. blevet blacklistet. Grunden er denne (fra mine private indlæg, hvor jeg fortæller dig, at du ikke er så klog som du tror): {citat] Hold da helt op hvor du da er en sørgelig lille Jernlady. Lige så dum som den stol du sidder i.
Ok så er vi 2 færdige med at tale med hinanden. Lev vel. [citat}
Og så vil jeg bare fortælle dig, at den sørgeligste af os to til enhver tid vil være dig. Du er ikke bare sørgelig, du er ynkelig og syg i hovedet, som jeg gentagne gange har fortalt dig. Det er utroligt, at du ikke selv kan se, hvordan du er.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-03-06 15:03

Citat
arne.jakobsen: Tror du også at det er dejligt at blive røvpulet

Han kan ikke holde sig i skindet ret længe af gangen den "kloge" jacobsen...
kunne vi da mon ikke snart blive fri for at se på de latrinære udgydelser fra den mand?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-03-06 15:04

Citat
arne.jakobsen: Tror du også at det er dejligt at blive røvpulet

Han kan ikke holde sig i skindet ret længe af gangen den "kloge" jacobsen...
kunne vi da mon ikke snart blive fri for at se på de latrinære udgydelser fra den mand?

Jeg er også godt tilfreds med programmet!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-03-06 17:09

Vådt bølgepap har en større IQ ...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-03-06 18:00

Ak ja, perbox, men det er arne vist en af de få, der ikke har indset. Bortset fra det, så tror jeg nu ikke, det er hans IQ, den er helt gal med. Men der sker vist nogle alvorlige kortslutninger i forbindelserne med jævne mellemrum på vejen til og fra hans hjerne. Synd, han ikke prøver at få noget hjælp.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-03-06 18:21

Bare drop ham. Arne fatter alligevel ikke en dyt af høflige henstillinger, mindre pæne modudgydelser, blacklisting, påvisning af forkerte og/eller misvisende svar....og ordet undskyld eksisterer øjensynligt ikke i Arnes vokabularie, når han enten har fornærmet nogen, eller har givet forkerte/urigtige svar/oplysninger.

Der skal normalt ikke meget IQ til for at kunne gennemskue en sådan problemstilling, og fremkomme med en brugbar løsning.....

Arne er, med et godt gammeldags ord, et stort fjols. Jeg er i samme åndedrag dybt ligeglad med hvilke personlige problemer Arne evt. roder rundt med. Der er ingen gode undskyldninger for den eklatant dårlige opførsel der udvises.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-03-06 18:40

Næh, du har fuldstændig ret i, at der ingen undskyldninger er for hans opførsel. Jeg fatter ikke, at han ikke er smidt ud fra kandu for længe siden. Det er også p.g.a. hans evindelige udgydelser, at jeg ikke gider være ret meget på kandu mere. Man bliver jo efterhånden i dårligt humør, hver eneste gang man ser bare hans navn. Jeg fatter ikke, hvorfor han gør løs rundt. Men han udtrykker sig åbenbart kun på skrift, og det er jo så en fordel for hans omgivelser. Og nu giderjeg ikke beskæftige mig med ham mere. Der er vigtigere ting her i livet end arne. Sådan set er der ikke andet en vigtigere ting.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-03-06 18:55

...og så tilbage til det saglige/faglige:

Jeg har meget længe kørt med Spybot Search & Destroy som værn mod spyware, og med AVG antivirus....

Jeg installerede så, for lige at prøve det af, "SUPERAntiSpyware" og gennemførte en scanning.

Den fandt INTET selvom det nok er en måned siden jeg sidst har kørt en systemscanning med Spybot.....

Men, ret skal være ret, den er pænt opbygget, og er intuitiv at bruge.

Mht. AdAware - så vil jeg ikke bruge denne (det røg ud af vagten, da det ikke spærrede godt nok!), netop p.g.a. programmets "whitelisting" af diverse spyware, bl.a. WhenU.

Læs evt mere her: http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#adaware1

mvh berpox

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-03-06 19:41

Dejligt med nogle saglige og faglige gode udredninger man kan blive klog af...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-03-06 00:52

Det er godt nok underligt. Jeg har kørt med nøjagtigt det samme, og kørt scanninger mindst en gang om ugen med begge (siden jeg havde sidste virus). Så faldt jeg over Xcleaner og fandt på at scanne med den. Spybot havde fundet en. Xcleaner fandt en mere lige bagefter. Og så kom tippet med Superantispyware, og jeg prøvede den. Og jeg skal ellers lige love for, at den rev en masse frem. De fleste var nok alm. cookies (håber jeg), men trojaneren var da en grim fyr. Og da det ikke er første gang, Antivir har sluppet noget ind, så synes jeg, at nu kan det være nok.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-06 01:08

Jeg lukkede i aftes, der var kommet usaglige indlæg som jeg ikke gad besvare

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-06 01:14

Jeg lukkede i aftes, der var kommet usaglige indlæg som jeg ikke gad besvare men lige for at runde af Jernlady, du kan købe din nye antivirus hos Spywarefri, de formodes at tjene lidt på handelen, og det tror jeg stl_s vil blive lige så glad for som for point, han er en af de dygtige supportere i Team Spywarefri her er et link: http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=30

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-06 01:16

Øhh hvad sker der på Kandu lige nu, først et halvt indlæg så hele indlæget

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-03-06 01:16

Hej o.v.n. Ak ja, tråden røg lige af sporet. Men det har den det vist med at gøre, hvor en vis person viser sig. Men nu viser han sig ikke i nogle af mine tråde mere. Jeg blacklistede ham godt nok lige til at begynde med, da det kom frem, men bestemte mig så til at vente, til jeg så noget til hans tilsvininger næste gang, så jeg ophævede den igen. Og jeg har ikke været så meget på kandu siden aj kom hertil, så det var første gang jeg så det igen nu. Og denne gang bliver blokeringen ikke fjernet under nogen omstændigheder. Og da han efterhånden er blacklistet af de fleste af kanduerne, så kan det jo være, han snart laver en ny profil. Men man kan da heldigvis genkende ham på sproget.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-03-06 01:24

Hej o.v.n. Det vil jeg gøre - så snart vi får penge. Jeg har lige to tandlægebesøg (og et i morgen) plus to dyrlægebesøg med hunden, jeg skal have betalt. (pokkers, man ikke er blevet en af delene, så havde man aldrig pengemangel).
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-06 01:26

Jeg har ikke black listet nogen endnu, der har indtil nu ikke været dumme/usaglige kommetarer i mine spørgsmål men det er da kedelig at en person kan holde nogen væk fra Kandu, jeg er næsten daglig og synes selv at jeg lærer en masse, ved at læse i andres spørgsmål og selv stille en en gang imellem. God weekend til alle fra en som startede weekenden for en time siden

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-03-06 01:47

Ja, det er trist at man ikke kan komme på kandu som før. Men mange er helt forsvundet, siden aj kom. Og der vil sikkert blive ved med at forsvinde nogle, så længe kandu teamet lader ham fremture. Han er (heldigvis) den eneste jeg har blacklistet.
Kan du også have en god - lang - weekend. Håber, det bliver
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-06 10:23

Jeg kunne da nemt finde andre der er mere ondskabsfulde (aj er sikkert ikke ond, men meget klodset i sit sprogbrug).

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-03-06 14:18

Jeg tror heller ikke, Arne er ond. Men jeg ved, at han er led og har et alvorligt psykisk problem.

Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 25-03-06 13:15

Hej Jernladyen.

Jeg er bare glad for at du kunne bruge tippet, og slippe af med den trojaner, så jeg syntes ikke du skal give point for det.

Til alle.

SuperAntiSpyware er en ny og meget avanceret scanner, som er i stand til at finde malware, som er skjult for andre scannere, og den nye teknik kan fjerne filer, som ellers ville være umulige at slette. Alle vores tests viser at det er sådan, og adskillige brugere har også fået løst deres malware problemer med den.

At inkompetente mennesker prøver at bestride fakta, har jeg kun et skuldertræk til overs for.

mvh
stl_s

Godkendelse af svar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-03-06 18:07

Tak for svaret stl_s. Jeg er i hvert fald superglad for det, og jeg synes, du fuldt ud har fortjent de point. Der er jo heller ikke andet, jeg kan bruge dem til.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-03-06 18:11

Ja jeg syntes jo det var alt for meget, men tak for det Jette .

mvh stl_s