/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
tør hoste
Fra : ghosty
Vist : 3097 gange
33 point
Dato : 22-03-06 21:25

Oven i en almindelig forkølling slås min teenagerdatter her til aften med krillerhoste. Desværre har vi ingen hostesaft hjemme, så måske kunne honning og mælk være løsningen? Eller citron i sukkervand?

Er der nogen som kan give et godt tip her, så hun kan få nattero?

PS: Har desværre kun 33 point at give ud af.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-03-06 21:35

Har du ingefær, så er varm mælk med frisk ingefær (du skræller den og bruger hvidløgspresseren) og honning. Det er rigtig godt, men hvis hun har slim, skal hun holde sig væk fra mælk.

Vand med citron, tager meget af slimet, hvis det er det der er problemet.

Kamillethe med honning er en god beroligende drik og lindrer også krillerhosten .

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-03-06 21:38

PS, det er forresten bevist, at hostesaft ingen virkning har...det kunne jeg godt have fortalt dem

Så spar dine penge..lav evt. en toddy til hende..kom gerne lidt alkohol i, så sover hun godt

Ps:kommer selvfølgelig an på hvor gammel hun er

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-06 21:51

Krillerhoste ved forkølelse kommer ofte fra væske der løber fra bihulerne og ned i de øvre luftveje hvor det irriterer.
Derfor vil Otrivin være godt til at få løsnet skidtet, men i mangel af dette er et en skålfuld kogt vand, gerne med kamille godt til at løsne hvis man holder hovedet ind over med et håndklæde over så man indånder vanddampene.

Ellers er snart enhver form for væske (drikke) lindrende og postevand i store mængder er det ultimative middel til hurtigt at overvinde en forkølelse.
God helse!

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 22-03-06 22:01

Hvis det er krillerhoste, så er det vist en tør hoste. Eller hvad mener du med krillerhoste ghosty er det en tør hoste eller er der noget slim. For alle de andre forslag kører på en hoste med slim.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-06 22:05

Citat
For alle de andre forslag kører på en hoste med slim

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-03-06 22:08

Kamillete med honnning til tør hoste...

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 22-03-06 22:31

Ja det er en tør hoste hun slås med, så vi prøver jeres gode råd af. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-03-06 00:24

Da jeg havde lungebetændelse, fik jeg (recept) "Kodein" i flydende form eller som tablet til natten, så jeg kunne få fred til at sove.