/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sonic tar underligt ved
Fra : john.Svenningsen
Vist : 449 gange
85 point
Dato : 22-03-06 19:21

jeg har en aprillia sonic, men når jeg holder stille og giver fuld gas kører knallerten men meget langsomt de første 5 m og så tar den pludselig ved og kører helt perfekt der efter.. jeg prøvede så at sætte nogle strammere koblingsfjedre i da jeg mente det var problemet den tog også ved med det samme og trak fint hele vejen op, dvs. da den var kold,, men da jeg havde kørt et stykke stoppede jeg op og ville prøve at ligge afsted igen men nu gjorde den ligesom før med at køre de 5 m.. så mente jeg det var dysen der var for stor da den jo skal bruge mere benzin når den er kold som den ikke får og derfor tar fint ved.. men jeg prøvede så at skrue luftskruen ud af men det blev det sådan set kun værre af .. HVAD KAN DET SÅ VÆRE ????

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-03-06 00:13

Jeg tror du har for lette ruller i din vario, hva for nogle ruller har du i nu ? og hvordan lyder knallerten når du kører? Man plejer for det meste at ku høre hvad der er galt...

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 24-03-06 21:50

jeg har lette rulle bevidst, da jeg godt kan lide der er lidt ryk / træk i den.. men når den tar fint ved når den er kold kan rullerne jo ikke være prblemet og noget helt andet er at jeg har prøvet nogle tungere...

Kommentar
Fra : steno

Dato : 27-03-06 01:12

Hvad har du på din knallert, af dele ?

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 27-03-06 17:23

Std. cylle med pgo 45 top
tun vario med 3,7 g ruller
kobling med 27 kg trykfjeder og har prøvet en masse trimfjedre
tun krumbasse*
technigas next knækrør
12 mm karbu med dyse 92

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 27-03-06 17:26

den kører ca. 80