/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp. Sender jeg spam-mails?!
Fra : NielsPT
Vist : 744 gange
355 point
Dato : 22-03-06 14:39

Hej..

Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg tror min bærbare computer sender spam-mails?!

Tidligere i dag begyndte min bærbare at opføre sig underlig: Adobe gik ned, og Avast Antivirus kom med nogle underlige meddelelser, som jeg siden har fået mange af:

Citat
avast!: Connection timeout
Internet connection timeout elapsed. Continue wating?
(taskdir.exe -> mx.bol.com.br:25)
YES NO

Det sidste - mx.bol.com-noget ændrer sig fra fejlmeddelelse til fejlmeddelelse.

Og jeg kan ikke trykke på yes/no, da markøren bliver til et timeglas, når jeg fører den ind i det lille pop-up vindue med meddelelsen i..

Så kiggede jeg lidt i Avast-programmet, og så til min store undren, at der under fanebladet Internet Mail, konstant blev scannet 'outgoing emails' med navne som: 'outward cheerleader' from: "Phil" og den slags..

71 mails af denne slags er der blevet scannet, - og sendt vel?!

Har scannet med Avast Antivirus og SpyBot - men det hjælper ikke. Nu sidder jeg på en anden computer, og tør næsten ikke tænde den bærbare..

Hvad sker der? Og hvad skal jeg gøre?

Mvh. Niels..

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 187 point
Dato : 22-03-06 14:48

du skal gå ind hos www.arlet.dk elller www.spywarefri - hente hijackthis - scanne og sende loggen ind - så får du al den hjælp de kan ønske dig - og din maskine bliver fuldstændig renset.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-06 15:12

Om det er Spam der bliver sendt er ikke til at vide, men én eller anden har overtaget din PC og bruger den til at sende gratis email's . Gør som mirit skriver.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-03-06 15:42

Hvis det er en trådløs forbindelse, som du ikke har krypteret, så er det naboknægten der leger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 22-03-06 15:52

Det er det ikke, - det kører ikke via trådløst netværk..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-06 18:42

læg så en besked til arlet - så er du sikker

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 24-03-06 15:02

Tak for svaret miritdk. Du pointsene, da jeg jo ikke kan give de flinke mennesker på spywarefri points her.

Jeg havde besøg af en virus, som bl.a. sendte spam-mails fra min computer. Den nåede at sende 78 før jeg fik det stoppet, så nu håber jeg bare ikke at der kommer en bøde ind af døren på et tidspunkt...

Men problemet er i hvert fald løst nu.

Mvh Niels.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-06 15:48

ufffff det var en grimmer en - godt du fik afhjulpet problemet

d får nu næppe en bøde - du kan jo faktisk bevise at du har haft vira