/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Online oversættelse ?? DK-->UK
Fra : thulin
Vist : 4229 gange
200 point
Dato : 22-03-06 11:08

Findes der et sted på nettet hvor man online (gratis) kan få oversat en tekst fra dansk til engelsk ???
Jeg kan finde en masse steder hvor man kan få oversat noget tekst, men ikke dansk til engelsk

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-06 11:17
Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-03-06 11:31

Jeg ser lige om der ikke kommer andre forslag, den kan ikke rigtig håndtere teksten, næsten hver 3. ord er forkert.
Det skal lige siges at lidt af teksten er teknisk, så det er vel fair nok den ikke lige spiser sådan en tekst.
Måske må jeg bide i det sure æble og bare selv komme igang

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-03-06 11:39

Kigger lidt videre - måske der også er noget vedrørende det tekniske sprog

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-03-06 11:51

Her er 15 min. prøvetid, ellers koster det http://www.lhpublishing.dk/tek2000.html
Måske du må en tur om ad biblioteket.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-06 11:58
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-06 11:59
Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-03-06 12:06

Nordsted, dem har jeg fundet.
Den kan ikke oversætte DK, men alle mulige andre sprog

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-03-06 12:06

Nordsted, dem har jeg fundet.
Den kan ikke oversætte DK, men alle mulige andre sprog

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-06 12:21

thulin.... mener du lexicool?? den kan godt oversætte fra dansk til engelsk

Langenberg kan oversætte til norsk, og resten skulle du kunne bruge også

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-03-06 12:26

Det er jeg med på, men som jeg ser Lexicool, er det "kun" en ordbog.
Jeg skal have oversat 1 hel A4 side.

Sådan lidt smart copy/paste så er der oversat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-06 13:07
Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-06 13:29

Mit råd:
Lad være med at bruge tid på at lede efter sådan et program.

Du må selv i gang med oversættelsen.

Jeg har endnu ikke set et resultat fra et oversætterprogram, der kunne bruges til andet end et billigt grin

mvh dova

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-03-06 13:42

RIGTIG hvad dova skriver!
for et par år siden købte jeg for dyre penge:
Universal Translator 2000 Pro
det skulle kunne oversætte hele A4 sider til mange sprog
når et ord kunne betyde flere ting blev (bliver) der valgt det første ord
resultatet af oversættelsen er hersfter aldeles ubrugelig
jeg vil godt betale hvis der findes noget der virker, men det tror jeg ikke der gør

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-06 13:54
Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-03-06 20:37

Jeg kan se problemet, de oversætter bare ordene hulter til bulter, uden at kigge på gramatikken.

Så Dova har nok ret, jeg må nok selv i krig

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 22-03-06 20:38

Tak alle sammen.