/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Stottrup Visit Resume
Fra : svendgiversen
Vist : 864 gange
200 point
Dato : 21-03-06 08:03

Nogle vil huske vor søgning efter Sigurd Stottrup’ s danske familie for tre år siden:
Her er to nye mail jeg fik i går:
"
I willbe arriving with my daughter & husband July 13 and if I am close by I will stop and meet you two, Looking forward to meeting you two. Venlig hilsen, Sigurd.
"
Dear Svend
I am sorry to bother you for some informstion you gave me back in November of 2002. It was about
Marie Rasmussen from Bakkebolle, I am particularly anxious for information about Marie & Sofus. Date of birth, death , date of mariage Sofus employment etc.Tusind tak, Sigurd
"
Den over 80 år 3. generations dansk amerikaner, der stadig kan lidt dansk, besøger nu Danmark,
og spørger om det vi fandt dengang om hans familie.
Imidlertid har jeg skiftet harddisk og mistet mine data, derfor et nyt spørgsmål:

Her er mit spørgsmål fra dengang:

En slægtning i min kones Scharling Pedersen familie, Marie Rasmussen født i Bakkebølle 20.10.1859,
blev gift med Sofus Støttrup 19.11.1880. En søn Frede er født i Danmark 15.03.1885, Nyråd, Vordingborg.
Familien emigrerede til Minnesota, og vi har fået kontakt til en stor Stottrup familie i USA.

Et par af dem spørger nu om, hvor Sofus kom fra, måske en af de to byer Støttrup?, Hvilken??

Og Jeannies første vinder svar:

Måske ham her? fra www.familysearch.org

Sophus Stottrup
Birth: 22 MAY 1856 Viborg, Viborg, Denmark

Parents:
Father: Joseph Vater Stottrup Family
Mother: Else Katrine Kollerup

I dette nye spørgsmål vil vi først genfinde onkel Sigurds nærmeste danske familie,
Men ellers koncentrere os om de steder hvor Støttrup og Rasmussen familierne boede,
som Sigurd så kan besøge, og nulevende slægtninge må gerne melde sig, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-03-06 11:03

Jeg husker nu at jeg dengang som nybegynder i kandu ikke havde point nok til at stille spørgsmål, og at Jeannie var så flink at spørge for mig.
Her er Nakitas vinder svar på Jeannie' s=jkrjk2’ s spørgsmål:

Hej Jeannie og Svend
I dag har jeg været på Rigsarkivet og her fandt jeg i FT 1880
Sophus Støttrup. Han var handelsbetjent = kommis og han stod under
købmandens adresse. Jeg kunne ikke finde Marie Rasmussen, men fandt da ud af at Sofus på det tidspunkt var 23 år og født i Viborg.
Hilsen fra Nakita

Hej Jeannie
Sophus Støttrup staver altså sit navn med ph og han er født i Viborg Sortebrødre=Søndre sogn den 22. maj 1856.
Hilsen Nakita

Og her er så Nakitas svar på mit andet spørgsmål, efter at jeg selv havde samlet points:
(siden har jeg ikke haft point problemer)

Hej Svend
Hans Støttrup er gift med Ellen Nielsdatter
Deres søn er Joseph Valeur Støttrup født 24. oktober 1813 i Viborg Sortebrødre sogn = Sdr. sogn
Joseph er gift med Else Katrine født i 1820

Deres børn er:
Hans Martin født 10. april 1849
Maren Christine født i 1853
Alfred Peder født i 1854
Sophus født 22. maj 1856

Længere tilbage kan jeg ikke komme.
Hilsen Nakita

Nu har vi vist genfundet nok om Sofus (Sophus).
Hvad med Marie fra Bakkebølle, i modsætning til Støttrup, ikke min hjemegn, Svend

Annuller spørgsmålet
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-06 20:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål