/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows dok "svarer ikke"
Fra : Plathors
Vist : 475 gange
200 point
Dato : 20-03-06 20:50

Hej alle dem der kan svare på mit problem.

Når jeg skal ind og skrive i et bestemt dokument/fil på word på min pc, fryser programmet, og kan se at dette program svarer ikke! Det er kun når jeg åbner denne bestemte dok/fik at det sker?

Har startet med at skrive dokumentet i woed på min egen pc (2000), sendte det til min mail, åbnede det på en pc på min skole (97) er det muligt problemet? Og er der noget jeg kan gøre for at løse det?

Nogen forslag?

hej

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-03-06 21:00

Word er bagudkompitibel, dvs. at en ny word kan læse et brev skrevet med en gl. version af word, men ikke omvendt.
Men du kan jo kopiere brevet hjemme, sætte det ind i en e-mail som du sender til arb. Eller sætter det ind i notesblok, og sender den.
På arbejde sætter du teksten ind i den gl word 97, men du mister formateringen (Store bogstaver osv)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 20-03-06 21:41

Ok, jeg formulerede mig måske lidt dårligt.

Har startet med at skrive dokumentet i woed på min egen pc (2000), sendte det til min mail, åbnede det på en pc på min skole (97)redigerede i det, og sendte det derefter til min mail. Åbnede det derhjemme, og så startede hele balladen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-03-06 23:10

Ja, hvad der end er sket, så kan din derhjemme ikke rigtigt læse det.
Du kan selvfølgelig prøve at sende det igen, eller som jeg siger bruge notesblok, da det jo nok er teksten der er vigtig, og ikke så meget formateringen.
Men hvis dokumentet er tilknyttet et andet, som ved makroer, så kan jeg forstå det.
Det kunne være sjovt at sende det tilbage, og så se om 97 stadig kan læse det.
Men ellers kan jeg ikke se hvorfor en nyere word ikke skulle kunne læse en 97 word.? Det modsatte kunne jeg forstå.
Men det kan være nødvendig at opdate sin word 2000:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5C011C70-47D0-4306-9FA4-8E92D36332FE&displaylang=DA
Ellers bør man gemme/sende i word 97 format (Selvom man har word 2000):
http://standarder.oio.dk/Dansk/Infosider/18.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-06 09:21

Hvordan 'åbner' du den vedhæftede fil? Dobbeltklik?

Prøv i stedet at højreklikke på den vedhæftede fil og vælg : Gem destination som...

Når du har gemt den evt. i C:\Temp (..som du opretter til formålet) går det 'måske' ???

</MOLOKYLE>