/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Spørgsmål til dronningen
Fra : Nanabanana
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 20-03-06 19:38

Hvis jeg bad dronningen svare på disse spørgsmål, hvad tror I så, hun ville svare? Bare kom an, vil gerne høre jeres svar!

Why don’t you give a lot of your money to the poorest countries in the world, when you’ve got so much to give?

Why do you wear those aristocratic diadems and crowns?

Why don’t you tell people not to speak to you like human people normally do?

Don’t you feel that you’re living in a fairytale, and that it’s a bit ridiculous?

Don’t you think it’s odd that you’re having a higher status even though Nelson Mandela is a better person?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-03-06 19:43

Jeg tror da godt du kan spørge hende på dansk

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 20-03-06 19:47

Det er da helt utroligt .Hvad er der galt med det danske sprog ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-03-06 19:57

Hun ville svare efter bedste evne...

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-03-06 19:58

Citat
Why don’t you give a lot of your money to the poorest countries in the world, when you’ve got so much to give?

Jeg vil nøjes med det ene af dine spørgsmål

Frk. Nanabanana (hvilket besynderligt navn)

Hvad skulle nogle få milioner hjælpe på de stakkels menneskers situationen i de fattigeste lande i verden? Jeg er bange for, at de ville forslå, som en skrædder i (når ja, hvor skræddere nu havner). Det ville jo således være nytteløst...Vi og Vores mand, Prinsen ved jo heller ikke om, der snart skal holdes endnu et bryllup...og det er, mellem os sagt, en bekostelig affærde ( ups! Ja, affærder har vi jo haft nok af i kongehuset)

Så, som De sikkert kan forstå, har Prinsen og Vi rigeligt at bruge vore surt optjente penge på.

Desuden har de stakkels mennesker i de fattige regioner af verden, jo også vist, at de ikke har forstand på penge. Jeg har ladet mig fortælle, at det ej heller er penge, som ville bedre deres situation, men derimod uddannelse. Vi kan derfor herfra Kongehuset tilbyde ikke mindst kronprinsens uddannelser. Han bruger dem alligevel ikke.

H.K.H
Margrethe II

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 20-03-06 20:02

Oki doki, synes bare nogle gange, at jeg bedre udtrykker mig på engelsk:

Hvorfor giver du ikke en masse af dine penge til de fattigste lande i verden, når du har så meget at gi' af?

Hvorfor går du med disse aristokratiske diademer og kroner?

Hvorfor fortæller du ikke folk, at de skal snakke til dig, som normale mennesker gør?

Føler du ikke, at du lever i en eventyrverden, og at det er en smule latterligt?

Synes du ikke, det er lidt mærkeligt, at du har en højere status end Nelson Mandela, selv om han er en bedre person?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-03-06 20:09

Ja, nanabanana.....det sgu ikke nemt, når man har været en weekend i London...man glemmer sit modersmål på et øjeblik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 20:13

Hvis du spurgte HKH i du tiltale tvivler jeg på, at du vil få et svar. Selv om vi lever i et frit samfund er der stadig noget der hedder etikette hvilket også siger at man ikk emå underskrive sig som HKH........... selv om det er for sjov.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-03-06 20:56

Uha-da-da, så fik jeg snavset straffeattesten til.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 20:58

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-06 21:08

Det danske kongehus er jo ikke specielt velhavende, det er jo ikke dronningen der ejer bygningerne og statskassen

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 20-03-06 22:21

Why don’t you give a lot of your money to the poorest countries in the world, when you’ve got so much to give?
How could a few millions help the poor people’s situation? I’m afraid it wouldn’t help them. It would be useless. The prince and I would rather think about having a party, and that’s quite expensive. As you might know we’ve got a lot to spend our money on. Besides the poor regions of the world have no idea of how to use the money in a clever way.

Why do you wear those aristocratic diadems and crowns?
To prove my power and to show who’s the queen of Denmark. I like looking sophisticated.

Why don’t you tell people to speak to you like human people normally do?
Because I like the respect I get from normal people. I like being in centre of attention.

Don’t you feel that you’re living in a fairytale, and that it’s a bit ridiculous?
I love fairytales and I don’t have to live in dream about being a queen. I am a queen and I love it.

Don’t you think it’s odd that you’re having a higher status than Nelson Mandela, even though he’s a better person?
Well, I’ve also been doing a lot of charity work, but he’s not royal.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-03-06 22:33

Ak-ja
I disse ytringsfrihedstider

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 22:40

Jeg er ikke royalist, men det der er da for naivt og særdeles "kækt" at påstå at Nelson med den korrupte hustru skulle være bedre end HKH. osv.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-03-06 23:12

Bortset fra at det virker som et ret bøvet spørgsmål, så er det vist fløjtende ligegyldigt med de ca. 83 mio. (2004) som kongehuset samlet modtager i apanage. Det svarer til 166 kr. pr indbygger pr år (hvis vi er 5 mio.)

Citat
H.M. Dronning Margrethe (51,9) 59,7 mio. kr.
H.K.H. Prins Henrik 6 mio. kr.
H.K.H. Kronprins Frederik (3,706) 4,3 mio. kr. (jvf. L134 fremsat af STM og vedtaget stigning til 12,775 mio. kr. den 21/1-04)
H.K.H. Joachim (2,258) 2,6 mio. kr.
H.K.H. Alexandra 10% af Prins Joachims apanage
H.K.H Mary 10 % af Kronprins Frederiks apanage
H.K.H Prinsesse Benedikte (0,9) mio. kr.
H.E. Grev Ingolf (1,075) 1,2 mio. kr.
Kilde: http://www.dr.dk/magten/index.asp?pageID=royal&menuID=m_0

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-03-06 23:15

Svarer til 45 øre pr. dag pr indbygger.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-03-06 23:20

Undskyld Regnefejl....... Det svarer til 4,50 (fire og en halv øre) øre pr. dag pr . indbygger

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-03-06 23:36

Jeg kan godt forstå at Nanabanana fortsætter med at skrive på engelsk, for hold k... hvor er det plat

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-03-06 23:45

Citat
Hvorfor går du med disse aristokratiske diademer og kroner?

Er det ikke Dronning Elisabeth, der går med kroner. Den engelske Dronning!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-03-06 23:53

Nej Ans...... Hun slæber rundt på Pund

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-03-06 23:55

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-03-06 23:56

Til nanabananananabanabana

Årsagen til at HM Margrethe ll går med aristokratisk diademer og kroner er fordi, der ikke findes nogle proletariske diademer og kroner. Logik for burhøns

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-03-06 23:56

Hun er da ellers ikke så stor, at det kan være en byrde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-03-06 23:58

Ans.

Aristokratiske pund....... (mellem os, så har jeg faktisk osse lidt af dem)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-03-06 23:59

Men sjovt nok, er der ingen der spør mig hvorfor jeg går med dem, men flere (ubehøvlede) spør om jeg dog ikke skal af med dem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-06 00:03

Citat
Hun er da ellers ikke så stor, at det kan være en byrde

Måske ikke, men de har dog forårsaget, at hun er nemmere at hoppe over end at komme uden om..... sir sir Charles LOOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-06 00:07

Jeg er kommet lidt i tvivl om det er Margrethe den II eller Elizabeth den II der tænkes på.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-06 00:12

Ahhh Ans... Din fatteevne plejer at ligge på et højere niveau.

Margrethe ll kan kun forceres i højden med stangspring...... sir' Anri med de lyserøde sokker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-06 00:12

Hun er jo enorm.... uden at virke ranglet LOOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-06 00:19

Ja, men Margrethe går ikke med "kroner" det er kun Elizabeth, der gør det.

Og nanabanana vil helst udtrykke sig på engelsk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-06 00:29

Jamen jeg lider ikke af anglofili, så jeg holder mig til det danske......

Annuller spørgsmålet
Fra : Nanabanana

Dato : 21-03-06 07:45

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 21-03-06 07:48

Nanabababa, hvad er det egentlig, der stikker dig?

...at du ikke er tilhænger af Kongehuset, er tydeligt, men at Kongehuset koster for mange penge er lidt fjollet...alternativet ville være en præsident, sådan en er altså heller ikke gratis.

Hvorfor skal indlæg oversættes til engelsk? Hvad er pointen i det? Du skriver jo et udemærket dansk.

Jeg forstår overhovedet ikke, hvad du vil med dette spørgsmål....det er jo ikke parodier på Dronningen, som er målet. Hvad dælen er det så?