/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
God Energi/Udrensnings KUR
Fra : SandraFalk
Vist : 4808 gange
100 point
Dato : 20-03-06 15:13

Jeg søger en god kur, hvor man derefter føler sig mere sund, får mere energi osv.
Jeg spiser til daglig ALT for meget sukker, og jeg er ALTID træt og uoplagt..
Hvis kuren også afhjælper generne ved slidgigt, ville det være perfekt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-03-06 15:32

Nu ved jeg ikke, hvilken form du ønsker, men jeg har da et par forslag:

En let og velsmagende løsning:
Hver dag skal du presse to limefrugter i to liter vand og sørge for, at drikke det hele i løbet af dagen.
En gang om ugen, skal din aftensmad bestå af frugt og KUN frugt. Til gengæld lige så meget du vil. Frugten skal overhældes med presset limesaft.

Så er der mulighed for noget kosttilskud:
Chlorella, som er rigtig god til at udrense tungmetaller fra kroppen

Olivenbladekstrat (fra Engholmgruppen), som er rigtig god til at udrense for svamp, infektioner og parasitter.
Det er meget potent og man kan opleve at man får lidt symptomer på udrensningen, hvis man ikke drikker nok...

Det var et par forslag...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-03-06 15:34

Et andet forslag kunne være en generel kostændring...

Det kunne være interessant at vide, hvad du generelt lever af til daglig?

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-06 15:38

Citat
Jeg spiser til daglig ALT for meget sukker, og jeg er ALTID træt og uoplagt..

Kur: Undlad alt det sukker.....så skal du bare se i løbet af kort tid

Det hjælper jo ikke noget med alverdens kure, såfremt du fortsætter den uhensigtsmæssige livsstil.

Så er det ikke en kur, men kostændring fremover, der skal til.

forresten, ingefær skulle være godt som middel mod smerter og gener ved slidgigt.

mvh dova

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 20-03-06 15:38

Hejsa.

Dette er taget fra hjemmesiden www.wingen.dk hvor du kan få mere vejledning herom - men som udgangspunkt synes jeg at du skal prøve en candidakur i en periode og se om du ikke hurtigt får det bedre.
Læs mere detaljeret om svampen hér
http://www.viktoria-klinikken.dk/Specialer/Candida_Albicans/body_candida_albicans.html

Og ellers, ville en udrensningskur af helt almindelig slags bestå af lidt og sundt mad - men er man typen der spiser godt eller vil have frihed til selv at vælge kan man nøjes med at undlade de enkelte madvarer der frabedes i en kandidakur og så selv bestemme resten. :) Det virker.... jeg har tabt mig meget og har fået en masse ny energi.
______________________________
Mærker du af og til/ofte fysiske og/eller psykiske forandringer? - Årsagen kan være (er meget ofte) en for ”fed” Candida-svamp! - som vil have godt af at blive sat på en slankekur. Den har mange géner på sin samvittighed, da vi hele tiden "fodrer" den med alt det den kan lide eks.: Sukker, gær, hvidt brød og mælkeprodukter etc.

hvilket betyder at den vokser og vokser og til sidst er den for stor til at være i vort mave/tarmsystem. Den er så genial, at den finder frem til det punkt i din krop og sjæl som er svagest og forårsager her en del "ballade", som du så kan mærke på en eller anden fysisk eller psykisk måde eller måske begge dele!

Stress, forkert kost, væskemangel og manglende kosttilskud

gør, at vi ofte trøstespiser de forkerte ting, og især ved en travl livsførelse er det derfor endnu mere vigtigt at behandle os selv godt ved at spise rigtigt, så candida-svampen ikke kun lever af:

Søde sager, pizzaer, sodavand, kager, chips, næsten ingen grøntsager,

alt for meget kaffe, for lidt groft brød, mange mælkeprodukter (også ost) etc.

netop ved at spise rigtigt - altså sætte candida-svampen på en slankekur for en periode eller altid - vil balancen i mave/tarmsystemet komme tilbage og hermed vil du få det bedre, da de fleste af dine ubalancer/symptomer vil forsvinde!

Husk at din kost er ligesom "BENZIN TIL BILEN" - Jo hurtigere du kører, jo mere benzin bruger du!

______________________________________

Håber det gav dig lidt til at begynde med.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 20-03-06 15:44

Jeg spiser alt muligt, hvad jeg har lyst til..(nok temmelig usundt til tider) Jeg er lidt tynd og svært ved at tage på, så jeg skal ikke tabe mig!! Men jeg ved jeg spiser for meget sukker..
Jeg spiser lidt frugt hver dag, da jeg arbejder med al mulig frisk frugt til hverdag og det skal jo smages
Den der candida kur prøvede jeg en gang eller rettere - jeg holdt ud ½ dag, så blev jeg sååååå træt at jeg ik ku andet end at ligge i sengen, og tilsidst MÅTTE jeg bare have sukker og jeg cyklede straks på tanken efter chokolade..
Måske jeg er blevet mere standhaftig, jeg ved det ikke - men jeg kunne bare forestille mig at jeg ville have godt af en god udrensningkur..
Jeg ved godt at min kost skal ændres på længere sigt, men jeg kunne godt tænke mig at starte ud med en kur, der var god for min krop og velvære.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-03-06 15:44

Der findes IKKE nogle udrensningskure...

Selv om du betaler en formue for at få en haveslange op i måsen, tømmer du højst din tarm, det "renser" reelt ikke noget.

Spis varieret, og dyrk noget motion - så kan du næsten ikke gøre meget mere.
Men alle mennesker har vel perioder hvor man bare ikke er oplagt til noget og træt hele tiden.

Så spar dine penge på dyre "udrensninger" brug dem evt. på en weekend med familie i et aktivt feriecenter eller lign..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-03-06 15:45

Olivenbladekstrat udrenser også for Candida - ikke desto mindre, er det nødvendigt at forebygge med en ordentlig diæt...

Mit forslag til dig er, at droppe alle hurtige kulhydrater, ikke kun sukker.
ALT brød, og alt, der indeholder kornprodukter...
Ingen kartofler og andre meget stivelsesholdige grøntsager.

Masser af grøntsager, gode fedtstoffer - eksempelvis nutridan, som fåes i Føtex - ene og alene omega3 fedtsyrer. Det kan bruges til både stegning, bagning og til salater. (Det er blandt andet rapsolie og hørfrøolie).

Masser af protein fra kødprodukter. Spar endelig ikke på det. Når man ikke spiser de hurtige kulhydrater, er det som regel proteinerne, man bliver mæt af...

Et par dage på den kost, og du vil opleve at dit energiniveau rejser sig gevaldigt, og dine smerter bliver lettere...

Tager du så en god udrensninskur ved siden af, så er du tip top i orden igen

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-03-06 15:50

Denne kost bevirker, at overvægtige taber sig, og undervægtige tager på... Simpelthen fordi, den optimerer fordøjelsen, så maden, du spiser bliver optaget og ikke bare sendt ret igennem eller forbrændt på et øjeblik.

En stor fordel er, at man ikke føler sig sulten, da man får så mange proteiner, at man hele tiden er mæt.

Når man først er begyndt at leve sådan, så er man bestemt motiveret for at fortsætte - man får det ganske enkelt fremragende...

Thulin, jeg synes da, at du skulle prøve en god udrensningskur... Så vil du vide, at det rent faktisk er noget der virker aldelels effektivt.... Men ok, dig om det...

Vaxen

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 20-03-06 16:10

Vaxen - jeg synes det lyder rigtig spændende det du der fortæller!!
Er der ikke en liste, en bog eller noget der efter den metode viser hvad der er godt/skidt at spise??

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-06 16:42

Jeg synes også, det er rigtig spændende... det er for mig, en helt ny måde at tænke sund kost på - og det har revolutioneret mit liv....

I princippet er det "bare" at udelade alle kornprodukter, hvidt sukker, mælkeprodukter og kartofler, yams o. lign. fra kosten.
Det skal så erstattes af masser af grøntsager, lidt frugt og så godt kød.... - lige efter sin egen smag.

Den sidste gode inspirationsbog, jeg har læst, der beskriver dette er "stenalderkost" af Loren Cordain. Jeg fik den anbefalet af nanabanana, som også er her på Kandu og synes, at den i store træk er rigtig god.
Den kan du eventuelt læse....

Principielt behøves det ikke at gøres til den store videnskab. Det vigtigste er bare, at alt korn og alle mælkeprodukter slet ikke puttes i maven...Og at man spiser nok kød til at man har en god mæthedfølelse, så man ikke falder i med sukker...
Bliver man så super sukkersulten, så kan en håndfuld rosiner lige tage toppen

Jeg tror, du vil blive tilfreds med resultatet, hvis du kombinerer den lækre saft af limesaft med denne måde at spise på. Limesaften giver en kickstarteffekt, med masser af energi til følge. Og det andet følger rigtig godt op, og får styr på kroppen på længere sigt.
Hvis du lider af gentagne svampe eller bakterielle infektioner, kan du overveje at købe dig til en kur med olivenbladekstrakt... Og så starte den nogle uger efter det andet.... Den er temmelig dyr, desværre...

I starten kan man godt få en mystisk tomhedsfornemmelse i maven, når man ikke spiser brød og kornprodukter. (dette er inklusive ris og majs, forresten). Der går en uges tid, så er det helt overstået. Og sørger man for at spise godt med protein, så er det ikke så slemt.. Det er lige en vane, man skal ind i.....

Hvis du vil vide mere, kan du bare spørge... Det er lettere at svare på konkrete spørgsmål

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 20-03-06 16:59

Tusind tak for de gode svar!!

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 20-03-06 17:09

Hi hi meget sjovt - Jeg søgte lige på google "stenalderkost" og jeg kom til et forum hvor de skrev lidt om det - og der var een der skrev om blodtypediæt. Det skulle jeg da lige se hvad var og jeg trykkede på min blodtype, som er 0 og der stod meget lignende hvad du havde skrevet..
Så det må være perfekt til mig :

0-typen. “Stenaldermennesket” er den oprindelige blodtype. I stenalderen havde alle mennesker blodtype 0. 0-typen har den dag i dag bedst af at leve i overensstemmelse med den måde stenaldermennesket levede på. Dvs. de er kødspisere. De er ikke så gode til korn- og mælkeprodukter (de dyrkede ikke jorden og havde ikke husdyr). De kan godt lide at have plads (de åbne vidder) omkring sig; og de klarer stress bedst ved at løbe en tur efter arbejde, gå til aerobic, fitness, eller anden hård fysisk sport. Når stenaldermennesket skulle gå på jagt, var det nødt til at give sig selv 100% for at sikre sig mad på “bordet”.

Hi hi jeg smutter en tur i stenalderen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-03-06 17:17

Jamen god tur til dig så.... Hvis der er noget du er i tvivl om eller andet - så kan du bare skrive et privat indlæg...

Det kan godt være, at det er rart med lidt rygstøtte i starten. Specielt, når man har sukkerabstinser

God fornøjelse med det

Vaxen