/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hjælp til form i HTML
Fra : klanger
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 20-03-06 10:32

Hej Ved ikke det er for meget og spørge om, men....

Prøver at indsætte følgende kode i en prøvehjemmeside jeg er ved at fremstillle.
Har ikke en sk.. forstand på HTML men har fået denne kode og.....
Ville gerne have den sendt oplysningerne til min email adresse som jeg har ved TDC.
Er det sådan man gør eller.....
Håber en vil hjælpe. På forhånd tak.
Her koden:
<p>&nbsp;</p>
<form onsubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" action="--WEBBOT-SELF--" method="post" webbot-onsubmit="" name="????????">
<!--webbot bot="SaveResults" u-file="_private/inforeq.htm"
s-format="HTML/DL" b-label-fields="TRUE"
s-builtin-fields="Date Time REMOTE_NAME" startspan --><input type="hidden" name="VTI-GROUP" value="0" /><!--webbot bot="SaveResults" i-checksum="43374" endspan --> <input type="hidden" name="Produkt eller tjenesteydelse" value="In -Deko - Produkt 1" />
<h3>Formular til bestilling af materialer</h3>
<p>V&aelig;lg det &oslash;nskede emne, og angiv derefter, hvordan vi kan kontakte dig.</p>
<p><input type="checkbox" checked="checked" name="SendProduktoplysninger" value="on" /> Send produktoplysninger<br /><input type="checkbox" name="SendFirmaoplysninger" value="on" /> Send firmaoplysninger<br /><input type="checkbox" name="KraeverSaelger" value="on" /> Jeg &oslash;nsker at blive kontaktet af en s&aelig;lger <br /></p>
<table>
<tbody>
<tr>
<td align="right"><em>Navn</em></td>
<td><input size="35" name="Navn" /></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>Titel</em></td>
<td><input size="35" name="Titel" /></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>Firma</em></td>
<td><input size="35" name="Firma" /></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>Adresse</em></td>
<td><textarea rows="5" cols="35" name="Adresse"></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>E-mail</em></td>
<td><input size="35" name="E-mail" /></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><em>Telefon</em></td>
<td><input size="35" name="Telefon" /></td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p><input type="submit" value="Send forespørgsel" /> <input type="reset" value="Nulstil formular" /> </p>
</form>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-06 12:15

Skod Frontpage ...og lav ' 'tingene' selv

Her er en oneliner:

Kode
<a href='mailto:DIN@EMAIL.dk?Subject=Kontakt mig'><span> Kontakt mig</span></a>

Udskift : DIN@EMAIL.dk ..med din faktuelle email adresse

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-06 12:21

...eller brug denne generator : http://www.newbiehangout.com/scripts/mailto_url.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 12:34

Jamen Molo, hvis det blev lavet i FrontPage skulle man ikke sidde og fiddle med sådan nopget, men køre en guide (hvor står der i øvrigt noget om FP?)
Det er i øvrigt bare et link du laver og ikke en form

Citat
Hjælp til form i HTML

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 20-03-06 13:07

Tak for svaret molokyle. Godt link. Jeg arbejder videre. Tak fordi du tog tid til det her. Og du skal sige tak til BjarneD, som var så venlig og nævne dit svar som det bedste (På mit indlæg andetsteds på Kandu). Dejlig når en er så seriøs. Go' dag!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-06 15:17

TAK BjarneD

..og klanger -> Tag dig ikke af BjarneD ...han har som regel RET, når det kommer til mine 'svar'

..derudover : PASPÅ !!! ...med at lægge din email adresse ud på nettet i din kildekode (..det dersens HTML, du ik' liiiiige er ekspert i ). Søgerobotter (..fra Google mv. , men værst; 'de andre') trævler og tøffer nettet rundt i døgndrift for at 'suge' emil- (=E-MAIL) -adresser til sig, som indehaverne de så kan 'sælge' til firmaer der lever af at producere : SPAM !!!

Der findes indtil flere teknikker til at undgå at søgerobotterne 'opdager', hvad der 'foregår.

(Indtil FLERE af disse 'hints' ligger hér på www.kandu.dk )

..ellers læs : http://webdesign101.dk/www/javascript/nophishing.php

(Jørgen Farum Jensen er: GURO ....jeg har dog måtte hjælpe ham lidt på vej )

En 'robot' fortstår til eksempel ikke informationen :
Citat
</MOLOKYLE> har bl.a. emil adressen : molo -> SNABEL A <- pc.dk

...da der ikke optræder et '@' tegn i selve kildekoden.

Vi mennesker ved dog af erfaring; hvad der menes

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-06 15:25

Til eksempel?

Citat
Fra: "Jørgen Jensen" <jfjenzen -> SNABEL A <- yahoo.dk>
Til: molo -> SNABEL A <- pc.dk

molo -> SNABEL A <- pc.dk skrev:

#backwards
{unicode-bidi:bidi-override;direction:rtl;}

Fint tip! Det ville jeg aldrig have tænkt på selv!
Tak for det.

Her taler vi en lille fin CSS 'ting' : http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=8892

</MOLO PRALER>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 15:31

Nå, nå </pralolo>

Formmails fordel er jo netop at koden kan være skjult.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-06 15:32

Ps. BjarneD ->
Citat
...(hvor står der i øvrigt noget om FP?)

HÉR : action="--WEBBOT-SELF--"

..mig bekendt er der ingen andre mennesker ...eller WYSIWYG editorer, som kunne 'finde på' at skrivet denne propotiære IE browser kode end FP ???

...ik' a' jeg har prøvet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-06 15:38

BjarneD -> Igen... FORM er ...igen mig bekendt; KUN til at skjule, når 'target' er en ASP, PHP, Perl ..eller anden CGI fil, som en sidehenvisning via :
Kode
action="..."

parameteren ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 15:43

Jo, men man kan ikke bruge scriptet fra FrontPage da FP jo skriver til serverudvidelserne og faktisk plejer en del af det at se sådan ud:
[CODE/script><!--webbot BOT="GeneratedScript" endspan --><form method="POST" action="_derived/nortbots.htm" onsubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" language="JavaScript" name="FrontPage_Form1" webbot-onSubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)" webbot-action="--WEBBOT-SELF--">
osv... [/CODE]

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-06 15:44

RETTELSE:

propotiære ???

SLUDDER !!!

propietære ...for pokker da også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 15:45

Nå så fik jeg åbenbart klippet "]" meningen fremgik vel uden at vælte websidsen her.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 15:47

Du siger det selv </vrøvlolo>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-06 15:48

Ok. BjarneD ...men sådan går det jo ALTID ...når man ikke holder sig til standarden

..som anbefalet af : www.w3.org

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-06 15:53

Heksene har deres kost og Molo har W3........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-06 15:57

Jepper

</MOLOKYLE> ...som nu ...synes det er nok med denne sludder for en sladder

Kommentar
Fra : BjarneD