/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
JPEG til gif
Fra : klhan3
Vist : 774 gange
50 point
Dato : 20-03-06 00:20

Er ved at lave GIF-animationer(tweenede billeder med lidt tekst), men de JPEG-billeder jeg bruger fylder for meget - hvordan konverterer jeg dem bedst og til hvad?! - Har prøvet at gemme, save for web men kvaliteten bliver for dårlig, kornede og forvrængede farver når de optimeres til GIF!? Der er sikkert et enkelt kneb for hvordan man bedst konverterer jpeg!

;*)
klhan

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-03-06 06:12

Du skal være opmærksom på at gif kun bruger 256 farver så hvis du konverterer jpg billeder i højopløsning så vil de tabe meget ved en konvertering til gif.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-03-06 06:15

Kan lige tilføje at har jeg brug for animation med tveenede billeder og tekst så laver jeg det i Flash.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : dux_delux

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-06 07:59

Hvis det er billeder, så vil de konverteres til 256 farver, men hvis du når du Save´r for Web, krydser i Diffusion vil dine farver gradieres vha. et noise (diffusion) mönster, som måske får dine farve overgange til at se lidt bedre ud.... Istedet for en solnedgang i "striber" vil du få en finere farveovergang..
/ Dux

Godkendelse af svar
Fra : klhan3

Dato : 20-03-06 09:47

Tak for svaret dux_delux.