/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af bil
Fra : Bhlas
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 19-03-06 23:16

Jeg fylder 18 her til August, og skal højst sandsynligt ud og have købt mig en bil ..
Som så mange andre, så vil jeg gerne have en bil jeg kan smide et par skørter på, nogen alu-fælge og så have en rigtig lækker bil ..
Jeg tror bare ikke jeg har mere end en 10.000-15.000 at købe for, måske 20.000 ..
Der er så mange der kører rundt i en Golf, så den er charmen ligesom gået af ..
Jeg kan bare ikke sidde og gennemglo hele bilbasen og kigge alle deres biler igennem ..
Derfor jeg vil høre jer/dig om i har et forslag til hvad for en bil jeg skal købe mig ?
Hvad for en bil der er god at "gejle" ?
Den må selvfølgelig hellere end gerne være i god stand, både i motoren og indeni, og køre rimelig langt på literen .. helst 3-dørs ..

På forhånd tak ..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-06 23:30

En Golf er ellers billig i reservedele, anskaffelse o.s.v.

Men et andet forslag i den prisklasse, og hvor der kan fås en del udstyr, er en lille Peugeot 205

Du kan se et eksempel i linket her

http://www.g-power.dk/images/peugeot205_mani2.jpg

Og så få endelig nogen med forstand på bil til at hjælpe dig med at kigge på det, så du ikke risikerer at smide penge ud til en "møgbunke".

Og så håber jeg, at du godt er klar over, hvor dyrt det er i forsikring som nystartet bilist......bare en lovpligtig ansvarsfo´rsikring koster meget nemt 8-10000 kr. om året, noget som rigtig mange bliver chokket over at høre.

mvh dova

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-03-06 23:48

Skørter, aluminiumsfælge og lignende smarte ændringer er kun med til at forringe køreegenskaberne. Men så længe du holder dig på tør asfaltvej og ikke kører over 80 km/t betyder det ikke så meget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-06 23:50

Mitsubishi Colt er da rimelig "fræk" og kan fås for rimelige penge: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43811887 jeg har haft en og den kører godt, selvfølgelig kan den ruste som alle andre, så tag en sagkyndig med ud når du skal se på bil, nu kører jeg Suzuki Swift http://www.dba.dk/asp/soegning/picpop.asp?AnnonceId=&Url=http://images.dba.dk/images/3/18/43346818_1.jpg den er meget billig at køre i men nok lidt for "tam" til dig

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-03-06 00:28

Du skal naturligvis have en Peugeot 205, f.ex:
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=619800239&page=2

Denne er med 1.4 motor, så motoren er stor nok.

Jeg har selv haft 2 stk 205.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 20-03-06 08:20

Jeg ville vælge en Fiat Punto.
Ved en Punto får du en god drift sikker vogn til rimlig penge. Reservedele og andet udstyr er også billig.
En komplet udstødning til en Peugeot 205 motor 1,3 årgang 1992, koster kr.1229,-
En komplet udstødning til en fiat Pounto 1.2 årgang 1996, koster kr. 529,-
Se priser på www.thansen.dk
Alså halv pris i forhold til en Peugeot. Fiat er billig i reservedele og det har Fiat altid været

God fornøjelse

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 20-03-06 08:20

Jeg ville vælge en Fiat Punto.
Ved en Punto får du en god drift sikker vogn til rimlig penge. Reservedele og andet udstyr er også billig.
En komplet udstødning til en Peugeot 205 motor 1,3 årgang 1992, koster kr.1229,-
En komplet udstødning til en fiat Pounto 1.2 årgang 1996, koster kr. 529,-
Se priser på www.thansen.dk
Alså halv pris i forhold til en Peugeot. Fiat er billig i reservedele og det har Fiat altid været

God fornøjelse

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 20-03-06 10:10

Helt klart 205èren. Har haft en 1,4 sprint.
Byttede til en 106 bagefter. De er også ved at være nede i pris. Bare hold dig fra 106 Rallye, med dit budget. De er skampulet til den pris

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-06 12:59

Enig i 205'eren. Lille nem og tilgivende. Tålelig billig at reparere på. Punto'en er også klart et frisk bud. Letkørt og dejlig vogn. Netop Peugeot og Fiat er ubetinget de bedste mærker indenfor små biler. Både punto'en og 205'eren er samtidig letkørte og friske.

At THansen sælger ekstremt billige kinesiske reservedele til Fiat skal du ikke lade bestemme hvilken bil du vil have, men Fiat er generelt ret billig i stumper.

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 22-03-06 21:42

Dova: Godt du sagde det med forsikringen .. havde slet ikke tænkt over det på samme måde, men kan da forstå på det hele at jeg nok skal regne med 15.000, hvis ikke højere .. dét satte i hvert fald mine krav lidt ned .. var lige rigeligt med 138 heste i en Colt, hehe .. Peugeoten ser da ikke helt tosset ud ..

Syntes bare det er svært når man sidder og surfer efter biler på nettet .. vil jo helst have en bil med "flad bag", men ved de forskellige modeller er det halve af dem enten stationcar eller 5-dørs ..

Alle jer der støtter købet af en 205'er .. kan til dels nemt forstå jer .. syntes bare den ser så forfærdelig ud i forhold til så mange andre, og så er den jo ikke ret meget billigere (?)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-03-06 00:04

Mener du at du vil have en bil med bagagerum? Det er ret svært at finde en fornuftig billig bil med bagagerum. Eller hvad er det du mener?

Med hensyn til forsikring; at give 15.000,- om året i forsikring på en bil til 25.000,- er imho tåbeligt. Så er det bedre at gemme de 15.000,- i banken og bruge dem til en anden bil hvis du skulle være så uheldig at smadre den første.

Kommentar
Fra : Bhlas

Dato : 24-03-06 00:09

Nej, mener lige præcis at bagage-pladsen ikke betyder noget .. Eller, der ska helst ikk vær for meget af den .. for guds skyld ikk en stationcar, bar mange biler der har en grim bagende .. den er ikk lige så "kort" som ved andre .. håber du forstår ?

Syntes nemlig også det er helt hen i vejret med de forsikringspriser men ... det er jo nok selvskyldt .. bare svært at have råd, når der skal ofres så meget på forsikring .. mit budget er vist heller ikke så højt længere, efter jeg fandt ud af hvor dyrt det egentlig var med forsikring :)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-03-06 00:15

Der ér ikke ret meget bagageplads i en 205, bilen er faktisk ret kort.
Personligt synes jeg at bilen, dengang den kom frem for 20 år siden var en af de aller pæneste biler der var.