/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
taber forb. til trådløs router
Fra : kingofthehill
Vist : 1103 gange
200 point
Dato : 19-03-06 14:43

Hejsa

Jeg har et trådløst netværk, som består af Netgear trådløs router wgr614 v5 + Netgear WG111 trådløst USB netkort + IBM R40 centrino.

Problemet er, at når jeg fx sidder ved min stationære PC (Netgear WG111 trådløst USB netkort ) og vil downloade en større fil, så bliver forbindelsen til routeren afbrudt en gang imellem og straks efter genoprettet - hvilket jo betyder, downloadingen af filen stopper, når forbindelsen ryger.
(forbindelsen ryger selvfølgelig ikke kun, når jeg downloader, men det er her, problemet er rigtig irriterende)

Det ser ud som om at man mister ip-adressen - men så genoprettes den 2 sekunder efter.. ("Henter IP-adresse")

Hvad kan det være??

Er der en timing, som gør, at der resettes - eller hvad??

Help needed!!

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 19-03-06 16:53

Du leaser IP adressen fra routeren DHCP server for et stykke tid af gangen, så det er næppe det der er problemetl. Det må være antenneforbindelsen. Hvis den er svag i forvejen, kan bare det, at en person går forbi, svække forb. så meget at den bærbare ikke registrerer den.
Køb en antenne til routeren, der er lidt kraftigere (6dB)..
mvh bvh

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-06 17:47

Hej med dig
Det er et kendt problem med netkort på USB.
der er ingen sync mellem USBporten og nettet når man over fører store filer som man jo gør idag, er der en buffer der løber over og det hele går i stå, kan ikke en løsning, andet end et fast kort i PCMCIA eller et slot hvis det er en stationær,
hilsen Steen

Kommentar
Fra : kingofthehill

Dato : 20-03-06 15:42

Ser ud til, at der var noget, der ligner en løsning:

Opdaterede firmwaren fra netgears hjemmeside http://kbserver.netgear.com/products/wgr614v5.asp

Hvorefter jeg så dog brugte 5 timer på at få kontakt med routerens setup-side igen... Det er helt utroligt, at de ikke kan skrive en nøjagtig guide til at få forbindelse!!!

Masser af eksperimenter med at tage stømmen fra routeren på forskellige tidspunkter ifht om pc'en var tændt eller slukket, prøve at forbinde til wan port, prøve at forbinde til lan port, med/uden forbindelse til internetstikket i væggen....

Prøvede at bruge nedenstående guide - men fulgte jeg den slavisk, startede guiden op med at ville konfigurere internetforbindelsen FØR routersetup'en.
Men ved at tage strømmen og tilslutte igen,mens den var forbundet til en TÆNDT pc, lykkedes det mig langt om længe at logge ind i routeren....

Completely Avoiding the SmartWizard

Most router owners prefer the SmartWizard. Not to mention, it's continually being improved to be more useful for special sitautions.

However, there are cases you want to bypass it:

When it puts you in a loop where you can't reach Basic Settings.
If you are an advanced user who needs custom settings.
Your network is not connected to the Internet.
To Avoid the SmartWizard

Unplug the router power cord.
Turn off the computer. NEJ, DET SKAL MAN IKKE!!!!
Plug in the router to power.
Attach the computer to one of the router's LAN ports.
Turn on the computer, but do not open a browser.
Go to Start > Run, and type http://www.routerlogin.com/basicsetting.htm. The browser opens and goes straight the the router's Basic Configuration page. (If the Basic Configuration page does not appear, repeat instructions from Step 1.)
Important: Click Apply, even if you don't make changes. Otherwise:
The wireless features are not enabled.
The settings are not saved.
The SmartWizard runs next the next time you open a browser.

Godkendelse af svar
Fra : kingofthehill

Dato : 20-03-06 15:44

Tak for svaret stone47.