/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er det hacking?
Fra : stjuma
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 19-03-06 13:31

Hej.
Er der hacking, når en person, som er slettet og blokeret på Messenger alligevel dukker op i et samtalevindue?
Der er IKKE tale om det grå felt, der spørger om jeg vil acceptere en person, som kontaktvindue, men vinduet, som kommer, når en af de allerede godkendte kontaktpersoner skriver til mig.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 13:56

har du blokeret for vedkommende med garanti ??

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 19-03-06 14:10

JA!

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-03-06 14:10

miritdk.. altså nu stopper du !!! den stakkel har jo lige fortalt der er blokeret .... .

Jeg har været ude for et par stykker er dukket op, jeg ikke har godkendt, men det skete kun 1 gang pr. snude ... og vist kun 3 gange i alt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 14:27

surfsusan vel gør jeg ej for det er ofte blokeringen netop ikke altid virker

jeg har været ude for det hvor vedkommende der havde messengeren havde glemt at lukke af for unødvendig og fremmed chat - altså at det ikke kun var godkendte på listen der kunne komme til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-06 14:31

Blokering virker, men husk at blokere før du sletter kontakt personen, du skriver omvendt
Citat
når en person, som er slettet og blokeret på Messenger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 14:32

ja nemlig i den rækkefølge o.v.n som læser korrektur

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-03-06 15:14

Jeg troede altid blokeringerne virkede ... men altså man skal første blokere og derefter slette ellers virker det ikke? Jeg tror aldrig jeg har slettet nogen, må tjekke om de ligger et sted og "flyder"...

Klogere bliver jeg heldigvis dag for dag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 16:49

surfsusan - blokering virker da normalt - men der er jo altid de evindelige men´er
under normale omstændigheder er det langt nok at blokere - bare ærgeligt hvis personen optræder med to nick og man ikke lige har tænkt over det (gæt hvem der har været ude for det )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-06 17:59

stjuma og surfsusan, hvis du sletter en kontaktperson kan personen stadig se din status (online/ofline) og blande sig/kontakte dig,du er stadig på kontaktpersonens liste, men du kan ikke se personen på din liste, du har jo slettet, hvis du blokerer en kontaktperson kan personen ikke se din status, altså du er ikke mere på den forhenværende kontaktpersons liste, men den forhenværende kontaktpersons er stadig på din liste, men står som blokeret, derfor først bloker for at fjerne dig fra forhenværende kontaktpersons muligheder for at kontakte dig, der efter slet forhenværende kontaktperson, du har jo ingen interesse i at have en stående som er blokeret, har du fået slettet en kontaktperson uden først at blokere, bliver du nødt til oprette personen igen, og så blokere og slette, jeg håber det er skrevet så i forstår meningen.

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 19-03-06 18:04

Hej.
Undskyld, men er der noget jeg har misforstået? Jeg stillede et spørgsmål - og jeg HAR gjort det i den rigtige rækkefølge. Jeg synes at det er OK, at der er nogen, der absolut skal diskutere egne synspunkter, men for h......, det behøver I vel ikke på seriøse tråde?
Er der virkelig ikke nogen, der har læst spørgsmålet?
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-06 18:29

Kunne du da for F##### da ikke læse svaret, i spørgsmålet skriver du ikke at du har blokeret og slettet, men derimod omvendt, det er det jeg beskriver og det er til dig ikke intern fnidder, og en som du har blokeret rigtig, kan ikke bryde ind som før blokeringen, men intet er vel umulig, så det må vel betegnes som hacking, og jo jeg har sgu læst spørgsmålet!!!!!!

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 19-03-06 18:32

Hej.
Undskyld endnu en gag, men jeg har stillet et seriøst spørgsmål, som omhandler en person, som opfylder alle betingelser for at blive betegnet som psykopat. Han har tyraniseret mig og min familie i mere end 9 år. Det mest uhyggelige er, at han bor sammen med vores datter og er far til 3 af vores børnebørn. Hans sidste påfund er at anmelde mig for at bestille varer i hans navn. Det er sket fra en IP-adresse, som han desværre har kendskab til - men nu er det altså lige det, at jeg for det første IKKE har bestilt noget - for det andet har jeg en dynamisk IP-adresse, som skifter hver gang jeg går på nettet. Nu er jeg blevet træt af at have politiet rendende, hver gang, han skal have luft for hans aggressationer - nu skal han så langt ned med nakken, at han kommer i spjældet.
Tag lige og vær lidt seriøse.
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-06 18:35

Har du prøvet at klikke på Funktioner gå ned til Indstlinger, find Beskyttelse af personlige oplysninger, flueben i Det er kun personer på min liste der kan se min status og sende meddelelser til mig, er den sag i orden så burde du ikke kunne kontaktes af andre

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 19-03-06 18:44

Hej igen.

Der er intet jeg ikke har forsømt. Jeg vil bare vide, om det er hacking eller ej. Jeg har helt slettet Messenger, da jeg ikke længere stoler på, at systemet virker. Grunden til at jeg spørger her er, at Microsoft ikke vil svare.
Steen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-06 18:55

Jeg har aldrig oplevet at blive kontaktet af en forhenværende, når de beskrevne metoder er opfyldt, og jeg tror ikke det kan lade sig gøre, der skulle have været tyk sterg under tror for jeg ved det ikke med sikkerhed, det er vist kun MSN der kan svare på det, hvem skriver du til? prøv msnsearch_dk@css.one.microsoft.com der har jeg fået kvalificeret hjælp, har du også afinstaleret Windows Messenger????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-06 19:38

jeg ville sige ja til at det er hacking - men der er filans mange forbehold hvis det skal holde.

Lige i dit tilfælde ville jeg slette den messenger og oprette en ny - nyt id - nyt password osv (og gem ikke password - skriv det ned hvis du har svært ved at huske det)

ok.. det tager lige det besvær at gøre alle andre kontakter bekendt med hvad du gør og senere at hente dem ind igen - men er det ikke besværet værd ???

tænk over hvem der er mulighed for at kunne lække de nye oplysninger - og få skiftet alt der er kendt - derpå - så er det ulovligt hvad der sker hvis personen in fråga bliver ved og kan politimeldes.

Annuller spørgsmålet
Fra : stjuma

Dato : 20-03-06 07:33

Der er ingen, der tager mit spørgsmål seriøst. Men jeg kan anbefale alle dem, der svarer i øst, når nogen spørger i vest til at tage et danskkursus.
Steen.