/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Opladning a GPS Garmi Nüvi 300
Fra : 1991
Vist : 2197 gange
500 point
Dato : 18-03-06 15:24

Jeg har fået en GPS Garmi nüvi 300.
Til at begynde med bruger men den meget uden at sidde i bilen, så det begynder at knibe med strøm - jeg ved at den ikke kan oplades fra nettet.
Kun fra cigartænder i bilen - M E N - hvis jeg lader den sidde i bilen (parkeret herhjemme)
lader den så op ? Det er jeg i tvivl om, jeg synes ikke at det er tilfældet.
Derimod kan jeg godt tænde cigartænderen ud at bruge autonøgle (starte).
Kan nogen give mig et 100 % sikker svar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-06 15:44

Når du kan bruge cigartænderen, kan du også lade din gps op, for så er der strøm på.

Vi kikker selv på en Garmin, så nu du lige er her..... er du glad for den? forhandleren kunne ikke oplyse om vi kunne købe kort til de østeuropærise lande, og vi kan nu heller ikke selv se det på nettet, ved du noget om det??

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 18-03-06 16:07

Hej Nordsted1
JA, jeg troede også at den ladede - men nu har jeg haft den stående
i 4 timer og der er ikke sket noget endnu.

Jeg synes den er SUPER - men det er en nüvi300 så det er kun skandinavien
og dele af nordtyskland..
Men på deres hjemmeside Garmin.com har de masse af tilbehør.
Og synes jeg til en rimelig pris. 4195 tilsendt.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 18-03-06 16:37

Min bedre halvdel siger, at det er batteriet i Garminen, der er defekt, for det skulle kunne lade sig gøre

Vi var i Zeiteck igår, og var også lige ved at købe en Garmin 350 (den hed noget til mellemnavn), men bedst som vi stod med plastikkortet, så jeg at der ikke var farve udfor f.eks Kroatien,(på æsken) han kikkede på skærmen men kunne ikke se at der kunne købes kort, så vi droppede det igen, vi ville så selv studerer det nærmere, men kan heller ikke se, at der kan købes kort. Ikke fordi vi står og skal
til Kroatien i år (vi har været der tidligere), men når man skal ud og investerer ca. 6000 kr. så kunne vi godt tænke os at "få det hele med" hvis muligt

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 18-03-06 19:18

Tak for svaret Nordsted1.
Det med batteriet vil jeg prøve at gå videre med.

Den GPS du skriver om er Garmin Nüvi 350 hvor hele Europa ligger
installeret. - Det er storebror til min.
Hej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-06 19:28

Selv tak, nu håber jeg du får en ordentlig behandling der hvor du har købt den. I forretningen fik vi fortalt at det tog fire timer at få den ladet op, så der burde da være sket bare lidt på din.

Ja, jeg ved godt det er storebroderen vi så på, og det ender nok også med den, på et eller andet tidspunkt kommer der vel flere kort til. Den så i hvert tilfælde rigtig god ud, med den flade store skærm, i forhold til Navman og Tom Tom der virkede temmelig klodsede

Kommentar
Fra : Bentebent

Dato : 11-10-07 12:59

har lige købt en nuvi 660 fm hvorfår kan den ikke finde en købmand i nærheden kan da ikke værrer rigtid at det koster penge hvorfå giver den mig ikke advarsel når jeg kørrer forstærk har læst at det er på grund af sikkerhed se det fårstår jeg ikke må da nettop værrer sikkerhed men kan se at man købe en kort til den lyder mærkelig ikke ? ps maskinen er jo ikke helt bilig i hverfald få ringe den ikke kan finde enten en købmand eller en tankstation burde da værrer lagt ind i maskinen til den pris
ps har lige hørt at der ikke findes købmand eller lignende i deres dadabase men di skriver virker i tyskeland se det fårstår jeg heller ikke
står mand i anden by kan den heller ikkke finde en apotek sku mærkelig
men igen køb et kort
vil kalde det bundfangeri
har avleveret den igen og købt en navman den kan barrer det hele

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-07 16:22

Bentebent... Vi har nogle f.eks campingpladser langt ind på vores Mio, men ikke ret mange. Jeg har spurgt på en campingplads om hvorfor vi ikke kunne se deres, svaret var at de selv skal betale for at komme med på div gps kort, nogle vælger at lade være, med at komme på kortene.

På vores Mio, kan vi selv slå - pas på - funktionen til og fra, så mon ikke også du kan det på din?

Kommentar
Fra : Bentebent

Dato : 11-10-07 19:18

kærer nordsted 1
ikke i min
men tak
kun hvis jegbetaler få det og jeg mener at det er få ringe at den ikke kan finde købmand eler bencin i det område man er der ligger selføgelig någle sponser på exempel varerhuse med det skriver di jo åg¨å til mig at det ka den ikke her i danmark ligger ikke i deres database
da rart at vide at når man kommer til en anden by(silkeborg) hvor ligger der lige en bencin eller et apotek men nej det kan den ikke
kun hvis jeg betaler
takker mange gange for svaret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-07 19:38

Bentebent, hvis du vil have svar fra andre kandubruger, så kan jeg anbefale dig at oprette dit spørgsmål. Så ser rigtigt mange det, lige nu er det kun de kandubrugere der har været med i dette spørgsmål