/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tuning med æter
Fra : Fluen5
Vist : 2527 gange
100 point
Dato : 18-03-06 00:14

Jeg kan huske da jeg var dreng ,dengang prøvede vi med æter og
benzin på vores knallerter, med et vildt resultat
Så mit spørgsmål lyder er der nogen der kender det
rigtige blandingsforhold mellem benzin og æter.
Da jeg vil prøve med en bil BMW 520i 6 benet.
Skal aligevel skrotes.*GG*

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 18-03-06 01:09

Jeg kender ikke det korrekte forhold, men synes det lyder rigtigt sjovt. Og med en BMW 520i har du da virkeligt noget at lege med. Da det jo ikke drejer sig om at få bilen til at eksplodere så hurtigt som muligt, vil jeg da råde dig til at forsøge dig lidt frem. Altså starte med at tilsætte 1% . Se hvad det giver, så øg til 5% o.s.v. Skriv resultaterne ned efterhånden. For når først bilen er eksplo-fanden-lynende-mig-deret, så er den KAPUT. Så brug muligheden for at blive klogere. Jeg glæder mig til at høre om dine resultater. Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-03-06 12:07

jeg ved at mange kører med æter i tankene til markræs. måske du kan kontakte en af deltagerne og spørge hvor meget de hælder i...
Junior

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-03-06 19:00

Jeg vil nu mene at du skal kigge dig om efter et "nitrogen"-anlæg (lattergas) som du kan montere på din bil. Dette anlæg kan effektforøge din motor med >50 % i nogle få sek. ad gangen (inden motoren eksploderer)
Æter er den sikre vej til motorens endeligt , da æter æntænder når stemplet er i alle mulige positioner hvilket er "tortur" på lejerne, sølerne osv.

Der findes faktisk firmaer som har specialiseret sig i "lattergas-anlæg" til div. biler.

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : Fluen5

Dato : 18-03-06 20:16

Tak for svaret arne.jakobsen.
Jeg skal prøve at lade resultatet gå videre.

Kommentar
Fra : Fluen5

Dato : 18-03-06 20:19

Palle Jensen dog hvem køber lattergas anlæg
til en skrotbil

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-06 16:32

Fluen, til en fest fortalte en mekaniker mig at et hold flymekanikere havde forsøgt sig med "flyver-benzin" altså rigtig højoktan eksplosion-benzin, netop i en gammel bimmer. Resultatet havde efter sigende været vældig vildt, men det kostede maskinen.

Prøv at tigge et par liter i en flyverklub!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-06 16:38

http://home20.inet.tele.dk/jocl/tekst_20.htm måske lidt inspiration herfra