/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
sprinklemotor ? hmm?
Fra : crayzee
Vist : 482 gange
70 point
Dato : 17-03-06 18:54

hey.. jeg ville høre om ,hvad der kunne være galt, for på mine forældres Volvo v70 virker sprinkleren på forruden men ikke i bagruden.. ? - der sidder da kun en sprinklermotor , eller ?
jeg er første års lærling på Volvo, så det ville være guld værd, hvis jeg lige kunne svare mine forældre på det

Venlig hilsen Morten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-03-06 20:00

Slangen til bagruden er sikkert frossen.

Kommentar
Fra : crayzee

Dato : 17-03-06 20:52

jamen det har jo ikk været frostvejr og det er jo trods alt sprinklervæske ?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 17-03-06 21:08

Der kan godt kun være en motor til for og bag. Prøv og lyt efter om du kan høre en motor køre når du bruger den til bag. Hvis nej så tyder det på en sikring eller dårlig forbindelse.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 70 point
Dato : 17-03-06 21:21

Kan du høre sprinkel motoren når du aktiverer sprinkel kontakten til bagruden? Kan du det, så prøv at tage slangen af motoren og bles i den, og se om det kommer sprinkelvæske ud af dysen på bagruden.Går sprinkel motorenikke i gang når du aktiverer kontakten ,så må du finde ud hvorfor.Det kan være sikring, kontakten ledningsbrud.frosset motor.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-03-06 21:24

Det er nok 2 sprinkelmotorer.
alimak

Kommentar
Fra : pims

Dato : 17-03-06 21:56

Sprinkleren til bagruden aktiveres uden om forruden, så der må være en motor til bagruden også. Tjek sikringer, ledninger og stelforbindelser.
Og som de andre skriver, tjek at væsken ikke er frosset.
Pims

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 17-03-06 23:45

Hvis du er lærling ved Volvo , spørger du selvfølgelig din Værkfører så får du at vide hvordan det fungerer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-06 04:58

Du har da checket at der er sprinklervædske i beholderen til bagruden???

Kommentar
Fra : crayzee

Dato : 19-03-06 11:57

jamen nu er det jo weekend, men ellers havde jeg tænkt mig at spørge

jo der er sprinklervæske på..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-06 12:20

Det er 2 adskilte anlæg, 1 til for og 1 til bag, til bagruden er pumpe og beholder bag beklædning i bagskærm, det er der i de lidt ældre Volvo, jeg er lidt usikker på om det også gælder de nye, prøv at følge slangen og se hvor den ender

Godkendelse af svar
Fra : crayzee

Dato : 19-03-06 18:48

Tak for svaret alimak.