/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fejlnummer: 0x800CCC79 i OE
Fra : pissilingur
Vist : 3563 gange
80 point
Dato : 17-03-06 09:41

Hej

Hver gang jeg prøver at sende en mail med Outlook Express, får jeg den her meddelelse:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'xxxxxx@hotmail.com'. Emne 'xxxxxxxx', Konto: 'Solbakken', Server: 'mail.solbakken.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 not local host hotmail.com, not a gateway', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79

Som i kan se bruger jeg en lokal mail-server, der hedder: mail.solbakken.dk. Min mail-adresse slutter på xxxxxx@solbakken.dk. Jeg kan godt sende mails til alle adresser, der slutter med solbakken.dk, men ikke til nogen andre. Hverken hotmail, g-mail eller noget som helst.

Min administrator har oplyst mig at der ikke er ændret nogen indstillinger. Jeg har fået ny computer, men indstillingerne er nøjagtig de samme (hvad jeg kan se) som på den gamle.

Jeg har forresten samme problem med Oulook 2003 - det fungerer heller ikke at sende mails ud af huset.

Er der nogen der har haft samme problem og ved hvordan det fikses??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-03-06 10:38

Hejsa
'xxxxxx@hotmail.com' er forkert.........
i udgående post skal du sætte til enten mail.solbakken.dk ell. smtp.solbakken.dk
eller til din udbyders server
f.eks tdc er det smtp.mail.dk <<---for privat abb.
har du erhverv (proaccess) er det pasmtp.tele.dk

Kommentar
Fra : pissilingur

Dato : 17-03-06 11:01

Serveren er sat til mail.solbakken.dk. 'xxxxxx@hotmail.com' er bare et eksempel på en adresse som jeg ikke kan sende til.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-03-06 11:09

er det gennem firma'ets server du bruger mail, eller er det din egen hjemmfra, som ikker er koblet
på firmaets server ??
hvis det ikker er gennem firmaets server skal du rette mail.solbakken.dk til din udbyders mailserver.
har du noget med @hotmail.com stående nogen steder i din mail opsætning ??.

Kommentar
Fra : pissilingur

Dato : 17-03-06 11:31

Jeg har ikke noget med @hotmail.com stående nogen steder i min mail-opsætning.

Jeg bor på kollegie og den er deres forbindelse og mail-server jeg bruger. Jeg har brugt den i flere år, hvor der ikke har været problemer. Nu har jeg fået en ny bærbar og har konfigureret mail-konti på samme måde som før, men den vil bare ikke sende mail ud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-06 12:52

Jeg kan ikke se nogen steder, hvilken udbyder du har, er TDC så kan du ikke bruge en lokal server til at sende mail, jeg har haft samme problem, med en af mine adresser, jeg bruger thyweb.dk til en af mine konti, og løste det ved at sætte TDC som udgående server, i Outlook Experss er det Funktioner Konti Egenskaber faneblader Server, på linien Udgående server skal der stå: smtp.mail.dk, som også DK er inde på, men har du TDC som udbyder skal du bruge deres server til udgående post de har simpelhen lukket port 80 på din computer, så du ikke kan sende til andre mailadresser end lokal serverens

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-06 13:48

en af mulighederne - især hvis det er tdc du bruger men også i visse andre tilfælde - er det fordi opsætningen ikke er korrekt - prøv at gå ind og check om der er sat flueben i "min server kræver godkendelse" - er der ikke flueben så sæt det i og prøv igen

Kommentar
Fra : pissilingur

Dato : 17-03-06 14:11

Der er flueben i...

Vi bruger ikke TDC. Så vidt jeg har forstået har bygningen sin egen forbindelse og server.

Jeg har tjekket for virus og spyware og der er ikke noget der. Det er bare mærkeligt...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-06 14:23

kan det være af den årsag at firmaet har forskellig udbyder i forhold til dig måske - der fremkommer den fejl nemlig også

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 80 point
Dato : 17-03-06 17:47

prøv lige at ændre 'mail.solbakken.dk' i udgående til
smtp.solbakken.dk

der kan meget vel være lukket for hotmail adr. på server.................

Godkendelse af svar
Fra : pissilingur

Dato : 18-03-06 10:08

Mange tak for svaret dk.

Det eneste der skulle til var at ændre mail.solbakken.dk til smtp.solbakken.dk. Så passede min administrators oplysninger om ingen ændringer alligevel ikke...