/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Specialnøgle Umbraco eller Tor
Fra : viskinge
Vist : 4610 gange
100 point
Dato : 17-03-06 08:57

Jeg står lige og mangler Torx eller umbracho nøgler, men det er den speciale version,
hvor skruen har en "tap" i midten. Nøglen skal således være hul.
Hvor kan man købes disse nøgler???
Har engang set et sådan sæt (jeg tror det var til mobil telefoner) men forretningen er desværre lukket.

MVH

Kommentar
Fra : Diemaco

Dato : 17-03-06 09:02

Prøv hos harald nyborg. Tror de måske kan hjælpe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-03-06 09:09

Jeg mener at firmaet Brd. Westergaard har dem/forhandler dem

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 17-03-06 09:14

det er en torx med hul i tag en alm torx og mål først de koster en krig

Zita

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 17-03-06 09:17

De kan fåes i næsten alle byggemarkeder Måske enda Jem & Fix. T.Hansaen - Harald Nyborg -
Leming Møller gruppen - Sanistål.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-03-06 09:43

Hvis det er den alm. torx med 5 tænder og hul i midten, kan den købes alle steder.
Men er der "6" tænder på og hul i midten er det straks værre, så hedder de tamper prooftorx.

Du kan finde enkelte firmaer på nettet som sælger dem, men som regel skal du kunne bevise at du har "ret" til denne type værktøj.
Har du et moms nr. kan man som regel nemt købe dem.

Jeg fandt for år tilbage et firma i USA som sælger bitch'ne uden spørgsmål.

På denne hjemmeside kan man få alle special skruer til alle biltyper:
http://www.zdmak.com/wbstore/main.asp?action=PROD&PROD=MK-3902G&CTMP=1&LowCt=0

Men tæl lige tænderne, for du bliver skuffet, hvis du køber et sæt i HaraldNyborg/Silvan med hul i midten og 5 tænder, for den dur ikke.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-03-06 10:12

Der er 6 tænder, og det er en torx. Har set at biltema beskriver dem, i deres katalog, som tamper proof, men de skriver ikke noget om, at de har dem!!!
Har lige kigget på min Torx skrutrækkere, og de har altså 6 tænder!
Er det ikke den med de 5 tænder, der er "sjælden"?????
Kan heller ikke finde dem i Harald Nyborg kataloget.
Sanistål har dem ikke på lager, men kan skaffe.
Skulle gerne bruge dem i dag eller i morgen.

MVH

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-06 10:48

Jeg købte nogle for ikke så læneg siden hos RS-components.

De hedder ikke "tamper proof" men har hul og sekt tænder.
Men de passer stadigvæk ikke til min MAP føler på en Opel Vectra.

Så det skal ikke bare være med et hul og 6 tænder.
De er så snu at der også er forskel på størrelsen af tænderne og hullet i midten Bare for at gøre det rigtig sjovt.

Er du i nærheden, kan du sagtens låne et sæt bits med 6 tænder og hul i midten. (8 - 40 mm)

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 19-03-06 06:43

Tak for svaret thulin.
Jeg har set dem fra RS. Har nu købt et sæt med bits + en skruetrækker/holder i Biltema, virker fint.
Der følger alle mulige(og umulige) tamperproof, security, sikkerheds bits med.

MVH